Enyészpont

Enyészpont

Homokozó

2013. július 26. - Koriander

A bejegyzés trackback címe:

https://enyeszpont.blog.hu/api/trackback/id/tr435427446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koriander 2013.07.26. 12:45:05

hehe, voila! egy zseni vagyok :))

Reszet Elek 2013.07.26. 12:59:38

Kinn ám! Mi lenne ha homokozónak neveznénk el?

Koriander 2013.07.26. 13:22:26

oks, átváltottam. lassan mennünk kell, beélesítettem a popcsajosat, légyszi tegyétek be a kommentekbe a zenék linkjeit, hozzáfűzöm, szorri.

Pikareszk 2013.07.26. 21:18:34

hhihihiiiii-hahhhahhhhaaaaahhhha
bruuuhahhahahhhhhhaaaaa
muhhahhhahhuhhhahahhaaa

öröm, móka, kacagás, vidámság

hehe.

makimano80 2013.07.26. 21:37:52

Homokot szorok. Vigyàzat!!! (persze, csak fél kézzel...) gihihihi

Koriander 2013.07.26. 22:23:40

majd lefotozom a jatszonkat es beteszem a kepet:-) rugos hinta kell?

makimano80 2013.07.26. 22:42:03

nanà,hogy kell! Legyen min rugozni akkor is, ha nincs uj téma. ;-)

makimano80 2013.07.27. 19:41:37

Ért vki a tablethez?

Reszet Elek 2013.07.27. 21:43:28

@makimano80: Én nem. Nem is vagyok oda érte, meg kiforratlan technológiának tartom.

makimano80 2013.07.27. 22:35:22

@Reszet Elek: Hát, na kössz a kritikát, de nem azt kérdeztem ki nem ért hozzá. :-p Jól kisegítetél... :-DD

Reszet Elek 2013.07.27. 23:08:46

@makimano80: Csak azért írtam, hogy ne érezd, nem figyelnek rád! :-)
Egyben volt benne egy kis játékos fityiszmutogatás a kiforratlan technika emlegetésével...

makimano80 2013.07.27. 23:32:07

@Reszet Elek: hehehe, kössz a figyelmet! ;-)
Jah, hát nem vagyok tőle elájulva, csak ahoz amire nekem kell pont praktikus. Viszont vmiért nem tudok rá pendrive-ról tölteni fotót, zenét. Pedig elvileg megtaláltam, hogy kell, de mégsem csinálja meg. Na mindegy, amúgy nem olyan fontos. :-)

makimano80 2013.07.28. 23:23:25

Làtàttok a Palvin Barbis fotot az origon? Meg a "szaftos" kommenteket néhàny "uriembertol"?
Nem akartam odairni, mert nem akarok ott folosleges vitàt, de nekem arrol a fotorol az jutott eszembe, hogy nagyon szép és csinos làny ez a Barbi, de azok a mellek, gyerek mellek. 12 éves lànyoknak ilyesmi. Ezt nem bàntàsbol irom, még igy is szivesen cserélnék vele, csak nem tudom, hogy ez a koplalàstol van-e, vagy mi? Màr a tinidzser koron tul van o is, nem?

Koriander 2013.07.29. 10:23:15

@makimano80: rossz helyre ment a kommentem, a popcsajosba irtam, hogy szerintem is:-)
a perverz pedok buknak ra...a szomoru az, hogy a divatipar erre kokemenyen rajatszik.

Reszet Elek 2013.07.29. 11:24:03

@Koriander: Csont és bőr, félnék hogy összetöröm. Nem vagyok nagy mellpárti, de azért jó ha van. Az Ajkai viszont különleges vonalúak. Sok minden az ember eszébe jut...

Koriander 2013.07.29. 11:31:41

@Reszet Elek: szerintem is nagyon szep pofija van, a szemei nagyon kifejezoek, nem veletlen, hogy ennyire sikeres, de az a ruha, az nem az o szettje...
na meselj, mi jut eszedbe a szajarol, szerintem sokaig cumizott:D

makimano80 2013.07.29. 11:48:49

@Koriander: En meg oda vàlaszoltam, mert, csak most nézem itt mi van.

Jujj, de rosszak vagytok! ;-p

Koriander 2013.07.29. 12:06:41

@makimano80: miert? en szigoruan anyai szemmel mertem fel, hogy Elek mire gondolt...nem latok a fejebe.:-)

Koriander 2013.07.29. 12:17:49

@makimano80: az artatlansagom a kivancsisagom utan a vedjegyem, nem is ertelek, Maki, hogy mit perszezel.
amugy hogy vagy? tok jol hangzik a szorfozes, kell hozza egy csopnyi egyensulyerzek...

Reszet Elek 2013.07.29. 12:37:17

@Koriander: Hát ugye mégsem illendő egyértelműsíteni, mire is gondoltam.
Mindenesetre a Fehérlófia jutott az eszembe, akit anyja 3*7 évig szoptatott, hogy erős legyen. A magam részéről meglehet feláldoznám magam, hogy P.B. csinos maradjon... Elvégre nem csak a kancatej jótékony hatású!

makimano80 2013.07.29. 12:44:40

@Koriander: Tudom tudom, làttam a vesébe làto szemeid és az àrtatlan mosolyod. A legjobb pàrositàs. ;-)))) Elképzelem, ahogy mész az utcàn, ràpillantasz a szembejovokre egy halvàny mosoly kiséretében és a pasik esnek halomra a làbaid elott, Te meg nem gyozol àtlépkedni rajtuk. Ilyen kép ugrott be, hàt na. ;-DD (De most bokolok, nehogy megsértodj!) :-)

Koszonom kérdésed, javulgatok. Kivulrol nem làtszik duzzanat a konyokomon, de tegnap megfeledkeztem a bajomrol és ràkonyokoltem a térdemre, majd mikor megmozdultam éles fàjdalom kiséretében emlékeztetett a konyokom, hogy nem volt ez jo otlet. Furàn eldeformàlodott az a rész, ahol rànehezedtem, aztàn visszaalakult, de viccesen nézett ki. :-)
Aztàn tegnap durva gorcsok voltak a karomban és a kulcscsontom alatt. Gondolom az eséstol jol megràndult az egész karom, aztàn meg be is merevedett, hogy nem nagyon birtam mozgatni. Talàn ma màr kicsit jobb lesz. Szép szines a konyokom, a seb meg fekete. Remélem, csak alavdt vér és nem a kosz az utrol!

Koriander 2013.07.29. 13:32:45

@makimano80: a konyok az egy eleg genya hely, nagyon erzekeny, hat remelem hogy pentekre osszevakarod magad vhogy...

makimano80 2013.07.29. 13:44:15

Olyan szépen repultem a biciklirol. Làtnotok kellett volna. :-D
Azt hiszem még a levegoben, foldetérés elott hagyta el a szàm, hogy 'ba...a meg!'. Fura, hogy egy pillanat alatt tudatosul, hogy ezt nem kerulhetem el és, csak bizhatom benne, hogy nem fog nagyon fàjni. Hehe.

Gondolkodtam azon, hogy amikor aikidozni tanultam, az elso az esés volt, amit megtanultunk. Màst nem is nagyon tanultam, mert nem sokàig uztem a sportot. De vhogy nem tudtam kamatoztatni ezt a 'tudàst'. :-)

Koriander 2013.07.29. 14:01:55

@makimano80: de mi tortent? murvas uton rafekeztel?!

makimano80 2013.07.29. 14:38:15

@Koriander: Annyi tortént, hogy egy alacsonyitott padkàn fel akartam menni, ami eddig egész életemben, gond nélkul sikerult. Most meg a kerék elfordult a padka mellett én meg lerepultem a megcélzott irànyban. Tényleg nem értem miért és hogyan. Na mindegy. Ez van. Majd elmulik. Legalàbb mosogatnom nem kell, mert a tenyerembol is hiànyzik egy darabka. ;-)
Na jo, azt amugy is meg szokta csinàlni az Ember, de most tobbet segit. Bàr, ma màr porszivoztam. Ugyesedem. :-)))

Koriander 2013.07.29. 14:45:34

pl. a nostenyeken a puskapor puffogtatas nagyon is jol jott a mikroblogosoknak...deen pl. irja, hogy meglepte a napi 15ezret! honnan ekkora tomeg? igen, a bezzeganyarol...exporontyosok. kukkolas.
ha most kiderulne, hogy priviben elek nem palvint, hanem engem cumiztat, gondolom ismet egy statisztikai csucsot konyvelhetnenk, anelkul, hogy egy fika posztot se irtunk.

Koriander 2013.07.29. 14:47:19

@makimano80: gondolom lelassitottal...nagyon veszelyes.

Koriander 2013.07.29. 14:48:28

na megyek fika posztot irni, ha hagynak.

makimano80 2013.07.29. 15:11:55

@Koriander: Persze, nem mentem gyorsan, de a padka is nagyon alacsony volt.
Milyen fika posztot irsz? :-) Biztos jo lesz!

Koriander 2013.07.29. 15:36:26

@makimano80: pont ez az, hogy nem szeretnem hogy fika legyen:-) az aszexualitasrol egyebkent.

Koriander 2013.07.30. 21:10:03

@Reszet Elek: hû, ilyen zuzos intro utan poppet felek :-|
ez vmi felgyulemlett feszko? vagy tehetetlensegbol jovo düherzet?
en ma nagyon kisimult vagyok: masszazson voltam, uszni, napozni, a viz csodakra kepes, kezdek nyarias lenni.

makimano80 2013.07.30. 21:48:36

Elkuldtem Elek viccét anyàmnak skype-on. :'A tyuk menekul a kakas elol az udvaron és kozben morfondirozik...Most mit csinàljak? Ha megàllok, azt fogja gondolni kurva vagyok, ha elfutok akkor meg azt, hogy frigid. Tudom màr! Elesek!'

Anyàm reakcioja: aranyos,de gondolom a bicajjal nem ezért estél!

makimano80 2013.07.30. 22:24:26

@Koriander:
Ja, meglepo volt tole, de konnyesre rohogtem magam. :-)
Irsz majd priviben mi ujsàg veletek? Sokat gondolok ràtok.

Reszet Elek 2013.07.31. 08:43:21

@Koriander: Azt hiszem egy kicsit mindkettő.

Koriander 2013.07.31. 09:25:26

@makimano80: irok, ha kapok egy kis szabadidot, A.nal elkezdodott a nyari szunet, a kicsi meg fogzik, ami folyamatos mamacsungest jelent, nem egy derekbarát üzemmod.
@Reszet Elek: ez egyaltalan nem hangzik tul jol, athivnalak gyerekfelugyelni:-) a Kicsi tuti odalenne erted, en meg addig aludnek, ma is kb. 4 orat sikerult egy darabban. aztan foznenk vmit, te tuti- jolneveltseged reven- legalabb nem kopned ki:-) aztan megmutatnank neked a forrast, ahol pancsolunk, dagaszthatnal sarat es elenekelheted unasig a csigabigat. mi meeeg, ja a meztelen csigaknak hazat kene keresned...sokat, ezeket a pinceben gyujtjuk es ha talalunk egy csupasz huncotot, akkor kap egy hazikot, hogy ne fazzon.

makimano80 2013.07.31. 11:26:07

@Koriander:
Ez a csigàs dolog komoly? :-DD Van az a musor, amikor hàzat épitenek szerencsétlenul jàrt embereknek. Nem tudom ismered-e. Otthon is ment az amerikai vàltozat, itt is megy francia vàltozat. Mindegy, csak ez jutott rola eszembe. :-)

Jajj, hàt akkor, nem unatkozol. (és nem alszol :-/)
Kitartàst a fogzàshoz és a kevés alvàshoz!

Koriander 2013.07.31. 12:23:39

@makimano80: bizony, nagyon komoly:-) bar neha faraszto.

makimano80 2013.09.12. 12:03:19

Folytatom itt a gondolatmenetetet. Szoval én azon gondolkodtam el, hogy mennyiben jobb, vagy rosszabb, ha ilyen forma szuloje lesz a gyereknek, annàl, mint amikor egy meleg pàr fogadna orokbe. Mert ugye ez utobbit sokan ellenzik.
Alapjàban véve én is a hagyomànyos csalàdmodell hive vagyok, de elgondolkodtato, hogy egy gyereknek àrvahàzban jobb-e felnoni, vagy gey szereto kozegben, még ha a szulopàros egynemu is.
Bàr erre meg kaptam màr olyan reakciot, hogy nem àrvahàzbol fogadnak orokbe, hanem béranyàtol. Nem tudom.
Erdekes téma, de ha tul érzékeny, necces téma ez ide, akkor ne menjunk itt bele.

Valamint, hogy a filmekhez is kapcsolodjak vmiképp. Kivàncsi vagyok ebben a témàban mikor kezdenek filmeket csinàlni, mert biztos vagyok benne, hogy elobb-utobb teritékre kerul. Vagy volt is màr ilyen, csak az én figyelmem kerulte el?

Reszet Elek 2013.09.12. 13:36:22

Kemény dolgok ezek. Mondjuk mindig álságos dolognak tartottam a rosszat a mégrosszabbal összehasonlítani. Mármint hogy x-nél még y is jobb.
Alapjában véve egy gyereknek sem lenne szabad árvaházban felnőnie, ahogy béranyaként egy gyermeket adásvétel tárgyává sem lenne szabad tenni. Számomra ez már több, mint bűncselekmény, ez egyszerűen BŰN. Alapjában véve a hasonneműek örökbefogadásánál a vízválasztó az, hogy a véleményalkotó hisz-e abban hogy a hagyományos nemi szerepek (amelyek véleményem szerint nem csak nevelési hatások) helyesek-e avagy elvetendőek.
Ez olyasmi, mint az abortusznál vagy az eutanáziánál a kérdésre adott válasz, miszerint az ember rendelkezhet-e a saját vagy mások életével. A társadalom vagy annak bizonyos tagjai akármilyen indokkal elveheti-e azt.
Számomra is a hagyományos családmodell (és értékrend) a követendő. Ha egy kicsit körülnézünk láthatóan még mindig ez az uralkodó a hétmilliárd embert figyelembe véve. Néha egy kicsit célszerű nem feminizmus súlytotta, elanyagiasult és értéksemlegesülő európai békaperspektívából, hanem azon felülemelkedve vizsgálódni.

makimano80 2013.09.12. 14:57:19

Hàt, gondolom az màr kivilàglott, hogy én nem vagyok feminista. Tartozkodom minden szélsoségtol, a demokràca hive vagyok. A férfi-no kapcsolat terén is.
Ezt a férfi-no harcot, hogy ki a jobb, vagy erosebb, sosem értettem. Nem osszehasonlitahto. Egyik nem egyik dologban a jobb, a màsik a màsikban. Azért lett két nem, hogy kiegészitsuk egymàst. Ezért is tartom normàlisnabbnak, hogy férfi-no legyen szulo.
Ugyanakkor nem tudok 100%-ban elhatàrolodni attol, hogy egy nemueknek is lehessen gyereke. Nem tartom nagyon jo otletnek, de ha onnan nézem, hogy ok is emberek, és attol még lehetnek jo emberek, érzésekkel, akkor nem hiszem, hogy bàrkinek joga lenne megfosztani oket attol, hogy igy vagy ugy szulové vàlhassanak, amennyiben a gyermek szexuàlis beàllitodàsàra valoban nincsenek negativ hatàssal. Kutatàsok szerint nem ezen mulik kihez fog vonzodni a gyerek.
Remélem nem bàntok meg ezzel senkit, de én a homoszxualitàst, transzexualitàst egy betegségnek fogom fel, minthogy az is, csak ugye ovatosan kéne fogalmazni. Nem tehet rola az illeto, mint ahogy az sem tehet rola, hogy vilàgtalan, aki ugy szuletik, vagy betegség, baleset folytàn vàlik azzà.
De vhogy az, hogy egy transzexuàlis férfi gyereket szuljon, az vmi nagyon nagyon bizarr dolog szàmomra.
Ha làttad a fotot az amerikairol...nem is tudom mit mondjak.

Reszet Elek 2013.09.12. 15:49:08

Hát igen. Valahogy számos vadhajtása van, amivel nem tudok egyetérteni. Valahol összemosódnának a nemek. Én is úgy vagyok, hogy a nő legyen nő, a férfi meg férfi. Mindaz ami ennek ellentmond, számomra nem természetes. Alapjában véve hogy ki kivel és mit csinál a megfelelő törvényi keretek között, az a saját magánügye. A gyermekvállalás és örökbefogadás viszont legalább annyira társadalmi, mint egyéni kérdés. Ebből adódóan vannak némiképpen ambivalens érzéseim a dologgal kapcsolatban. Az rendben van, hogy a nemi irányultság nem környezeti hatás. Gondolom megfelelő "kutatókat" mindenre lehet találni. (Jut eszembe látens heteroszexualitásról miért nem lehet cikkeket olvasni?) Az elsajátított nemi szerepek, családon belüli modellek viszont kőkeményen azok. "Nemtelenül" nevelni meg nem lehet. Ha kiölnék ezt a fajta nemi éntudatot az emberekből (lásd pl. a svédországi őrült lezdeményezéseket) az beláthatatlan következményekkel járna. Persze a természet bölcs és igencsak nehezen menne a dolog, de mégis... Olyan lenne, mintha az embernek folyamatosan mesterséges fényben kellene élnie a napocska természetes fénye helyett vagy ha minden ennivalót fűszermentesen kellene elfogyasztani. Persze igazán jó példa nincsen is rá.

makimano80 2013.09.12. 17:02:18

@Reszet Elek:
A szerepmodelleket illetoen igazad is van, meg nem is. Abban az értelemben, hogy ahol egy szulo marad vàlàs, vagy halàl eset miatt, (foleg ez utobbinàl, a vàlàs kicsit sàntit, mert ott azért még jelen lehet a gyerek életében az adott személy, attol még, hogy nem él vele) ott is hiànyzik az adott szerepminta, mégis vhogy megtanulja a gyerek a helyét az életben.
A témàval kapcsolatos érzéseim azért még abivalensek nekem is.
Azt viszont nagyon elitélem mikor divatbol "buziskodnak" (elnézést a kifejezésért, de nem tudok rà jobbat) egyesek. Ld. akàr zenei klippekben, vagy koncerten pl. Madonna és Britney csokja, persze a férfiaknak lehet ez izgato, de ez, csak provokàcio. Fiuknàl nem tudom mennyire megy ez "divatbol".
Na meg, reklàmozni nem kéne azért, vagyis a felvonulàsokkal nem értek egyet. En sem kiàltom vilàggà, hogy hetero vagyok. Ha a homoszexualitàst és egyéb vàltozatokat is el kellene fogadni, mint normàlis dolgot, akkor miért kell azt hirdetni?
Màsfelol nekem a szomszédom és a lakàs tulaja is melegek, és nagyon rendes, kedves emberek. Egy rossz szot nem tudnék ràjuk mondani.
Ez a "nemtelenul" nevelés rémesen hangzik. Nagyon is szukség van a nemi identitàsra és a férfi-no szerepre is, annak minden nyugével egyutt. El se tudom képzelni, hogy ez ne legyen.

Reszet Elek 2013.09.12. 17:29:46

A legtöbben szerintem így gondolkodunk. Számomra meglehetősen visszatetsző, ahogy egy zajos és erőszakos kisebbség minden ellenkezés dacára az egész társadalom torkán próbálja lenyomni hogy a jó rossz, a rossz meg jó, hogy a "más" az ugyanolyan. Durván cimkéznek, verbálisan terrorizálnak. Jómagam is megkaptam már hogy homofób vagyok pusztán azért mert kijelentettem, hogy azért férfi és nő szerelme ill. hasoneműeké közé azért nem kellene egyenlőségjelet tenni (szexuális funkció, házasság stb.).

makimano80 2013.09.12. 18:22:19

@Reszet Elek: Hàt az ember manapsàg konnyen elkonyvelodik vmi totàlis ellenzojének, ha csak nem ért vele egészen egyet akkor is. Holott azért ez nem ugayanaz.
En odaàt lett egy illeto àltal rasszistànak titulàlva, mert vannak fenntartàsaim a "kisebbséggel" szemben. Az illeto annyira a sajàt elvakult nézeteit hangoztatta, hogy abszulut nem volt képes értelmezni az àltalam leirtakat, majd azt sem vette észre mikor épp egyetértettunk. Akkor is én lettem a rasszista.
Az nem zaklat fel, ha vki nem ért velem egyet vmiben, ehez minden joga megvan, és ettol érdekes a vilàg, csak azt nem szeretem, amikor tényként konyvelnek el vmilyennek, ami nem vagyok.
Szoval szerintem attol még nem homofobb vki, hogy nem tapsikol nekik, vagy nem ért mindennel egyet, amit csinàlnak, ettol még lehet elfogado. Es igy tovàbb.
Most akkor, ha nem akarom szokére festeni a hajam, mert ugy gondolom nem àll jol, akkor màr szoke ellenes vagyok? Vannak akik annyira ki tudnak forgatni mindent és szeretnek sarkitani. Az olyanokkal nem lehet vitatkozni.

makimano80 2013.09.12. 18:25:06

Bocs a helyesiràsi hibàkért és a betu elhagyàsért. nem olvastam vissza mielott elkuldtem.
Vagy, csak szimplàn nem tudok màr irni se. :-)

Reszet Elek 2013.09.12. 19:15:46

A tolerancia nem azt jelenti, hogy valamit elfogadsz, hanem azt hogy eltűröd. Nagy különbség...

Koriander 2013.09.13. 10:19:35

na hello :-)
puffogok, tegnap ert egy kisebb sokk, amikor megneztem a nagyom zsebet...afonya szettrancsirzva, csigak es gilisztak, mindez el es mozog. ok. ezen vhogy tuljutottam...reggel arra eszmelek a presszogepem toltgetese kozben, hogy vmi rapattan a labamra es brekeg...hazahozott egy alvo barnavarangyot, aki valszinu tegnap meg telre hibernalt volt, reggelre viszont "kiolvadt"...tudom, hogy cserkesznek adtam a gyereket, de ha holnap reggel egy siklo tekeredik a labamra, asszem en elkoltozom.
kerdeztem tole, hogy miert hoztad haza a bekat, valasz, mert aranyos es meg akartam neked mutatni.
lelkesedjek?

Koriander 2013.09.13. 11:32:56

hujje, egy kis egyutterzesre szamitottam...kivancsi lennek, hogy te mit ereznel, ha radmaszna egy kozel 15 centis mozgo, hideg vmi.

Reszet Elek 2013.09.13. 13:37:58

Volt már ilyen élményem, csak az illető megütötte a 160 cm-es méretet is...

Koriander 2013.09.13. 14:05:46

@Reszet Elek: bakker, most latom, hogy te is brekegsz, nem hiszek a mesekben:-)

Reszet Elek 2013.09.13. 15:14:39

Pedig mindennek kell hogy legyen legalább minimális valóságalapja... Brekk!

makimano80 2013.09.13. 15:18:46

@Koriander:
:-DDDDDDDDDDDDDD

Bocs! Egyuttérzek, de ez akkor is nagyon vicces. ;-)

Amikor bébisintérkedtem volt egy kisfiu, aki azt jàtszotta az udvaron, hogy mindenfélét osszeszedett, a tenyerembe tette, de nem nézhettem meg, ràcsukta a tenyerem és, csak utàna, ha kinyitottam làthattam mit hozott bele. Volt kavics, kis viràg, fuszàl, majd vmi gusztustalan doglott rovar....brrrrrrrrrrrrr Uuuutàlom a rovarokat!!
Szoval egyuttérzek, na. :-))

Koriander 2013.09.13. 15:30:39

@makimano80: aha. most megnéztem a hátizsákot is..
szerencsére ma nincs meglepi.

makimano80 2013.09.13. 15:45:13

@Koriander: Miért kérded tole a Martinit?
Akkor most Elek nem a békàvà vàltozott kiràlyfi, hanem James Bond, vagy mi? :-))

Koriander 2013.09.13. 15:56:12

monnyuk neki a keményebb dolgok jönnek be, pölö:
www.youtube.com/watch?v=254716eydUs
:))

Reszet Elek 2013.09.13. 16:39:36

Hehe! Kóstolgattok? Brekk!

Reszet Elek 2013.09.13. 20:41:17

Hadd idézzem a Korbács c. könyv mottóját: "Amit elképzelünk, arról soha nem szabad lemondani."

makimano80 2013.09.13. 21:44:55

@Koriander: Na, most tudtam megnézni a linkeket. Hehe, nem ismertem ezeket. Jok. :-)))

Koriander 2013.09.14. 13:01:52

@makimano80: a nespressosak is cukik:-)
@Reszet Elek: ez vmi alapmuveltsegbe tartozo konyv
? ismernek kene?

Reszet Elek 2013.09.14. 15:26:23

Nem alapműveltség, de nagyon jó. Talán leginkább fantasy könyvnek mondanám, de szinte szépirodalmi minőségű. Szerintem érdemes elolvasni.

Pikareszk 2013.09.25. 23:15:24

Jaj köszi, megnéztem. Khmm, hát igen. Nem ezért szeretjük, mint ugye Leót a véres gyémántok körüli hercehurcában, szegény elárvult, elvadult kis teremtés!

Pikareszk 2013.09.25. 23:26:44

@makimano80: Hű, én meg ezzel úgy vagyok, hogy egy meleg pár nevelhet szerintem példásabban gyereket, mint egy hetero. Eszembe sem jut szexuális irányultság (ugye ami nem ártalmas a gyerekre nézve, szemben egy pedofillal) alapján eldönteni, hogy ki alkalmas, vagy megfelelő, vagy kinek a szülősége előremutatóbb a gyerek ÉS a társadalom szempontjából. Nem látom alátámasztottnak és bizonyítottnak a heteró párok preferálását.
A transznemű férfi az már más tészta, ezen gondolkoznom kell, elég bizarr ügy.

Én, ha egyedül maradnék, mert nincs alkalmas férfi, vagy mert én alkalmatlan vagyok a párkapcsolatra, vállalnék gyereket. Nem sajátot, hanem örökbe fogadnék, ha olyan erős vágyat és késztetést, és felelősséget éreznék magamban. Mivel már most sem úgy tekintek a leendő gyerekemre, mint önmagam meghosszabbítására, hanem egy tőlem teljesen független személyre, így nem gondolom, hogy az egyedül való nevelése gondot okozna abban, hogy egészséges, saját igényeinek megfelelő kereteket kapjon.
Ezzel együtt tudom, hogy az elsődleges minta az én életem, de abból a gyerek nem feltétlen azt látja, hogy anyám egy kretén, mert egyedül van, hanem hogy anyám egyedül is tud boldog lenni. Az én dolgom az, hogy ne kijelöljem neki az utat, hanem hogy értessem meg az én utam szükségszerűségét, és a saját különbözőségre való jogát.

makimano80 2013.09.25. 23:57:27

@Pikareszk:
Igen, én is ezt mondtam, hogy egy meleg pàr lehet jo szulo, szoval én nem hiszem, hogy ezt igy kategorikusan megtiltanàm. Lehet a gyereknek kicsit fura lenne egy bizonyos kortol, hogy neki két mamàja, vagy papàja van, ez màr egy màsik kérdés. A szuloséguk minoségét nem kérdojelezem meg.

Az egyedulàlloként orokbefogadàssal annyi bibi van,hogy ha igaz ez kb. egyenlo a lehetetlennel, hacsak nem Madonna vagy vmi màs hiresség vagy. Nem ismerem pontosan a szabàlyozàst, csak annyit tudok, hogy bonyolult és hosszadalmas procedura, amit àllitolag a gyerek érdekében tesznek, kozben azzal, hogy telik az ido, a gyereknek sem tesznek jot. Minél elobb csalàdba kéne kerulniuk. Jo, persze pl. ne alkoholista szulokhoz, ezt nem àrt kiszurni. Bàr mi a garancia, hogy 10 év mulva nem lesz alkesz apu, vagy anyu? Szoval ezt megint csak nem értem, mert miért ne lehetne vki egy személyben is jo szulo? Nem elég, hogy ilyen vagy olyan oknàl fogva nincs pàrja vkinek, akkor màr szulo se lehessen? Mintha buntentendo cselekedet lenne egyedulàllonak lenni.

Csuda dolgok ezek.

Koriander 2013.09.26. 09:42:54

@Pikareszk: csak szembegyütt, gondoltam kimásolom.
helló maki :-)

Pikareszk 2013.09.28. 21:08:23

Ide írok, mert nem bírom ép szívvel Leo tekintetét azon a pikcsörön, ott a gyémántos movieból.

Minap az egyik kedves vendég megkért, hogy ugyan ha lehet ide ne szüljek már, mert nincs hely angol gyerekeknek az iskolákban, a bevándorlók babybummja miatt.
Nálatok ez hogy van, találkoztok ellenségességgel?hozzá kell tegyem, mi olyan helyen élünk, ahol alig akad külföldi (ők is többnyire a nanny- és a cselédszobák lakói), és többnyire idős, konzervatív felfogású emberek laknak.
Egyáltalán, hogy reagáljátok ezt le? Én köpni -nyelni nem tudtam, csak zavarodott elmakogtam, hogy nem ezért jöttem ide, aztán visszasunnyogtam a pultba. De órákig kínosan éreztem magam, és még most is, ha erre gondolok. Azóta kerülöm is ezt a vendéget, a kolléganők jó fejek, megértik és mindig kimennek ők, ha az úr óhajt valamit.

Koriander 2013.09.29. 11:37:38

elnezest, ezt csak most vettem eszre.
Pika, a ferfi bantani akart, direkt csinalta. mondjuk szemely szerint nekem meg nem volt ilyen tapasztalatom, de ez inkabb annak tudom be, hogy a nemetek a mai napig irto ovatosak minden idegengyulolo dologgal, a masik nemtom mi lenne a helyzet, ha torok vagy lengyel lennek, a magyaroknak meg mindig van egy pozitiv megitelese...viszont a fiam ovodai felvetelinel elvileg az integracios kerdes miatt pozitv diszkriminacioban kellettvolna reszesulnunk, megsen erdekelt ez senkit. igy azzal is tisztaban vagyunk, hogy az elemi utan a gyerekek egyetlen normalis utja a gimi, ui a realsuli az maga a'sullyeszto...

Pikareszk 2013.10.04. 11:42:38

@Koriander: Már jó rég olvastalak, de nem volt módom válaszolni, ugye írtam a vénembereket a szülinapi képeslap alatt is.
Szóval, én itt magyarként az ukrán-román-lengyel sorban vagyok a negyedik, és itt nem a számok a fontosak, hanem a csoport összetétele.
Ami nekem megint csak nem nekem jelent valamit, hanem nekik mi, ukránoroszrománmagyarok egyfélék vagyunk, balkáni suttyó kommunista prolik, angolul nem beszélő, olcsó pénzért dolgozó és turistáskodás idején nagyon is készséges lányokat (konkrétan elhangzott a fülem hallatára, egy szintén éltes úriember szájából az egyik angol kolléganő Európa-felfedező útitervei kapcsán, aki mellesleg imádja Budapestet, de nem kedveli többnyire a magyarokat, ahogy beszámolt utólag az élményeiről)kínáló horda, akik hangosak, zajosak és civilizálatlanok.
Közhely, hogy a tudatlanságuk miatt is ítélkeznek, és közhely az is, hogy valamennyire igazuk van.
Na meg már az is közhely, hogy a gazdasági értelemben vett liberalizáció ellenére Anglia pont nem a legjobb hely, mert míg a biznisz és a gazdaság megkívánja, minden rendben van a bevándorlókkal, de emberileg, nemzetiségileg vagy akár, erősebb ellenszenvet tápláló Ladyk és Gentlemanok esetében §fajilag§ sosem érhetsz fel oda, ahol ők tornyosulnak, pirítóssal és pocsék kávékkal a kezükben. Tessék, én is sztereotípiákkal vagyok, azokkal operálok, pedig nem ez a célom.
És mindeközben elgondolkoztat, hogy egy ide, szerencsésen született ember mit tett konkrétan azért, hogy egy ilyen nagyszerű országa legyen?
Elment a jó iskolájába, lett egy jó állása, megörökölte a házat, megvette az autót, elkölti a pénzét, működteti a gazdaságot, elutazik a mások által felfedezett és/vagy felkarolt majd kihasznált országokba, ahol jól lehet urizálni és sajnálkozni a szomorú sorsok felett, majd a nagy liberalizálódás jegyében elmondani, hogy tehetséges és okos emberek laknak ott IS. Miért öreg, mit gondoltál?

Összességében nem találkoztam sok ellenségességgel, csak többel az elmúlt fél évben, mint előtte a másfélben, és ennek az az oka, hogy bevándorlók által kevésbé preferált környéken élünk, ahol még mindig az évszázados angol szokások dívnak, és természetesen a kultúra és az egyféleség megtartó és meghatározó ereje vastag mázat von az emberekre- amik alatt talán épp olyan szelídek vagy legalábbis nem becsmérlők, mint akárki más.
És nyilván így is van, nem hihetem, hogy rosszabbak mint más, nem is hiszem.
De olykor nagyon nehéz, vendég vagyok, és az is maradok. És mióta ez a szülési tanácsadás elhangzott a négyes és hatos asztal között félúton, azóta megint jobban fókuszálok a kérdésre.

makimano80 2013.10.04. 22:46:22

@Pikareszk: Hu, most làtom az egész sztorit. Nem tudom, hogy nem vettem észre koràbban.

Itt Franciàban nekem semmi ilyen jellegu negativ tapasztalatom nem volt. Tobb, mint két éve élek itt és àltalàban nagyon kedves mindenki. Aki flegma, az mindenkivel az (franciàval is), nem nemzetiségbeli megkulonboztetés, csupàn emberileg olyan, de az is ritka.

Viszont ugy Isten igazàbol sosem fognak befogadni, azt hiszem. Konnyu felszines ismeretséget/baràtsàgot kotni, de olyan igazi mély baràtsàgra lelni franciàk kozt nem tudom lehetséges-e. (Persze az honfitàrsak kozt sem minden napi dolog, de azért lehetséges.)

Az a ficko iszonyat bunko volt veled, Pika. Elhiszem, hogy rosszul esett és rosszul érezted magad miatta, de nem neked kéne igy érezned, hanem neki, amiért ennyire korlàtolt.

Amit oly konnyen elfelejtenek ezek az angolok az az, hogy vagdalkoznak azzal, hogy a bevàndorlok "elveszik" a munkàt toluk, csakhogy ezek legtobbszor olyan munkàk, amit ok el se vàllalnànak. Mirol beszélunk?
A franciàk is eléggé el vannak esve maguktol, de azért a kulfoldiekkel szemben sokkal sokkal baràtsàgosabbak.

Koriander 2013.10.05. 11:15:33

@Pikareszk: "vendég vagyok, és az is maradok" ezen az érzésen kellene átlendülnöd, akkor jól érzed majd magad.
Én nem érzem magam vedégnek, pontosan azért nem, mert jelentősen hozzájárulunk a német GDP-hez és gyakorlatilag, mint a németek az EUban nettobefizetők és kevésbé haszonélvezői vagyunk a "nemzeti boldogságnak". Szóval, nemtom, hogy ha ilyesmit válaszolsz a fickónak ez mennyiben veszélyezteti az állásod...az ember melóhelyen több szarosbékát lenyel és még mosolyog is hozzá, szóval emiatt tényleg ne érezdd magad szarul, viszont a gastarbaiter filingen- ha hosszabb távon tervezitek a kintlétet- valahogy változtass.
@makimano80: a burkolt diszkriminációra a szemed és a füled kb. 5 év után kalibrálódik és a bőrödön az outsiderségedet elsőként a gyerek kapcsán tapasztalhatod meg igazán. Egy külsős gyereknek alapszabály, hogy mindenben jobbnak kell lennie az átlagnál, szerencsére a Nagyom szuperjól abszolválja a dolgokat, pontosan ezért féltem őket a kamaszkori mélyrepüléstől (saját tapasztalat).

Pikareszk 2013.10.05. 12:42:31

@Koriander: En nem is akarok nem vendég lenni itt. En attól érzem magam jobban, hogy tudom, nem maradok itt örökre. Igy szeretek itt lenni, úgy fogom fel, mint az életem egy olyan szakasza, amikor Angliában elek. Ez igy érdekes, feldolgozhato. De ha be kene illeszkednem/rendezkednem maximálisan, akkor nagyon kilennék.
Igy meg csak egy kaland. Csakhogy a kalandom közepette meg megtaláltak ezek a dolgok amik, egyáltalán nem jellemzők, alig hallok ilyesmit másoktól.
Igy most azon gondolkozom, hogy mi dolgom ezzel a tapasztalattal?
Vagy talán en váltom ki ezt belőlük?
Simán lehet. Van akivel szemben többet megengednek maguknak az emberek, en szoktam igy járni.

makimano80 2013.10.05. 16:28:07

@Koriander: Szerintem ez orszàgfuggo, sot adott orszàgon belul tàjanként is vàltozhat a kulfoldiekhez valo hozzààllàs. Plusz életkortol. Itt a fiatalok kulonosen érdeklodoek a kulfoldiekkel szemben. Kedvesek, kivàncsiak, kérdeznek sok mindenrol. Meglérdezik mi, hogy van magyarul és probàljàk ismételni. Nem sok sikerrel, de nagyon jo fejek. :-)

A pàrom màr 8 éve él itt és o sem tapasztalat semmilyen negativ diszkriminàciot.

Gyerek ugyben még nem tudok nyilatkozni, nincs még tapasztalatom ugyebàr. :-) De ugy làtom a gyerekemnek sokkal konnyebb dolga lesz mint nekem, mert o beleszuletik ebbe a kornyezetbe. A nyelvet is a kezdetektol elsajàtitja, o màr nem lesz igazàn kivulàllo.

Viszont abban igazad van, Kori, hogy akàrhol is éljen az ember igazàn kivulàllo akkor marad az ember, ha o maga érzi kivulàllonak magàt.

Koriander 2013.10.05. 19:27:31

@makimano80: nezd, alapvetoen nincsenek rossz tapasztalataim, feherborukent ezerszer konnyebb barhol is asszimilalodni...legyen az borsod vagy franciaorszag.

Koriander 2013.10.05. 19:32:49

@Pikareszk: sajnos nem tudom a valaszt a kerdesedre, lehet hogy csak random ezt kapod ki, tenyleg passz. vannak helyzetek amiknek nincs uzenetuk, egyszeruen szar napja volt es neked mondta el.

Pikareszk 2013.10.05. 20:43:13

@Koriander: Nem is gond az, hogy nem tudod a választ. Tulajdonképpen hasznos beszélni róla, bejönnek az új nézőpontok. És elgondolkozom ezen, ami már csak azért is hasznos, mert van egy fajta 'bűntudatom' is ezzel kapcsolatban. Ne nevessetek ki, vagy ha akartok, akkor nyugodtan ( :D ) de bennem okozott némi tépelődést meg kételyt ez az elmegyek valahová jobban élni, és kihasználom az ottani lehetőségeket, satöbbi..
Azt gondolom, hogy Anglia még mindig azért van viszonylagos stabilitásban, mert pörög a gazdaság, és az azért van, mert mindenki országon belül költi el a pénzét- így a folyamatosan növekvő bevándorlószám valahol ellensúlyozza a pénzromlást, a hitelek miatti adósságnövekedést, stb. (mert azt nem kell elhinni, amit a bulvárlapok írkálnak, hogy Anglia a benefitelő bevándorlók miatt megy tönkre, óriási hazugság...)
De a kultúra az más kérdés. Abból a szempontból megértem, hogy romlásról, szétesésről beszélnek. És emiatt például néha szarul érzem magam. Pedig megtanultam a nyelvet, elsajátítottam az itteni szabályokat, olvasom az újságot, főzöm az ételeket, elmegyek moziba és színházba, adakozom és önkénteskedem, szóval bekapcsolódtam az áramlásba.
Hát evvan...
Titeket sosem gondolkoztatott ez el?

Pikareszk 2013.10.05. 20:47:06

@makimano80: A fiatalok itt is másak, sokkal nyitottabbak, érdeklődők, már két kollégám is elment Budapestre, mert érdekelte őket a város és Magyarország, a harmadik két hét múlva megy.
A managerem most magyarul tanul, szóval tényleg nem panaszkodhatok. :)

Elég kontrasztosak a tapasztalataim :D

Ti éltetek már máshol?

Koriander 2013.10.05. 21:29:21

@Pikareszk: igen 5 evet a volt SZUban, 1 evet Ausztraliaban, kozel nyolc honapot delolaszorszagban, 2 evet Belgiumban es 2006 ota itt. ezek utan meg lehet kerdezni, hogy hany eves a kapitany:-) ? lehet, hogy pont emiatt nincs ilyn tipusu vendegerzet problemam, kiskamaszkorom ota adott, hogy ottn erezzem magam otthon, ahol eppen vagyok, viszont van olyan helyem ezen a bolygon, ami a hazat es a lelkifeltoltodest jelenti, B terv eseten odamenekulnek.

Pikareszk 2013.10.05. 22:27:52

@Koriander: Na jól van akkor!!! Te világpolgár vagy, divatos szóval élve, és igen, pont arra gondoltam én is, hogy megtanultad hogy ott érezd magad otthon ahol laksz :) Remélem egyszer én is így leszek ezzel, és elmondhatok hasonlóan sok klassz helyet!
Ausztráliában mit csináltál, és merre? Szeretted? Már amennyire ez publikus.
Hol érezted a legjobban magad? (tudom ilyet az ovisok kérdeznek, de szeretek ovisakat kérdezni)

Koriander 2013.10.05. 22:49:46

ausztaliaban az egyetemi gyaksimat csinaltam, volt egy csereprogram, megpalyaztam, amerikaba akartak kuldeni, en meg mondtam hogy szo sem lehet rola. ausztralia gyerekkori almom volt, kb. 10 evesen dontottem el, hogy en egyszer oda, koala volt a becenevem:-) a baratnome meg panda. persze hogy szerettem, voltak necces dolgok az elejen a munkaltatommal es a csereprogramvezetovel, de megoldottuk. Melbourne volt a bazis, de eleg sok helyen jartam: alice springs, uluru, olgas:-), sidney, adalaide, perthbe vegul egy kontinenst erinto tornado miatt nem jutottam el, az eszaki terulet meg mar nagyon messzinek bizonyult. hetvegeken egy csomo 21-es partira hivtak meg, khom annyi jo pasit:-), mind szörfös sracok voltak, akkor kattantam ra az offspringre, ua es az alteros imidzsem kyliesra valtozott, orosz csajokkal laktunk egy hazban es vhogy ujra erdekelni kezdett a smink, csajoscuccok ilyenek:-)

Koriander 2013.10.05. 22:52:25

mindenhol szerettem lenni, de oroszorszag hianyzik a legjobban:-)

makimano80 2013.10.05. 23:01:18

@Pikareszk: Hàt, én azon nem gondolkodtam, hogy van-e "jogom" itt lenni, hogy teljesértéku itteni lakosnak szàmitok-e, vagy sem. Ami a GDP-hez valo hozzàjàrulàst illeti mindenképp az vagyok. Màsfelol nem ez a hazàm, nem itt szulettem, ebbol a szemszogbol sosem leszek teljesértéku tagja ennek a tàrsadalomnak.

Igazat adok Koriandernek abban, hogy az az otthona az embernek, ahol otthonérzi magàt, tehàt igazàbol, csak az szàmit, hogy akarom-e/tudom-e itt otthonérezni magam (ill. ahol vagyok).
En koràbban mindig azt mondtam, hogy mindegy hol vagyok, csak a szerelmemmel/tàrsammal egyutt legyek. Alapvetoen még mindig igy gondolom, de rà kellett jonnom, hogy mégiscsak nagyon fontosak azok a gyokerek nekem. Végulis ezt mindig is tudtam, csak nem gondoltam, hogy ennyire nagyon.
Valoszinu, ha egyszer sikerulne végre elsajàtitani ezt a baromi nehéz nyelvet, akkor jobban érezném magam itt, bàr a régi baràtok és csalàdtagok hiànyàt semmi nem potolja.

Azt az egyet biztosan tudom, hogy amig otthon olyan a helyzet amilyen addig biztos nem megyek haza. Engem ez szokott elszomoritani, hogy mi lett a hazàmbol és, hogy mennyire nehéz az otthoniaknak.

Egyébként én nagyon tartottam attol, hogy milyen lesz itt kulfoldiként és ebbol a szempontbol nagyon kellemesen csalodtam. Volt kellemetlen élményem, de az nem a nemzetiségem miatt, hanem mert eleve rosszindulatu volt az illeto.

makimano80 2013.10.05. 23:23:28

@Koriander:
macko fa. :-)))))

Mikor van a szuret? ;-)

Koriander 2013.10.05. 23:46:19

yahoon talaltam, annyira edesek, az egyik osszegombolyodott es mar alszik:-)

Pikareszk 2013.10.06. 00:57:21

@makimano80: a GDP tiszta.

Amúgy en elgondolkoztam magán a 'jogon' is.
Messzire vezet, filozofikus, ha nem vagy nacionalista, akkor bármely más ideológia alapján van jogom itt lenni.
Végső soron nem ártok, és en ebben maradtam magammal.

makimano80 2013.10.06. 13:00:54

@Pikareszk:
Azzal, hogy dolgozol és nem àllami segélyekbol élsz még hozzà is teszel a tàrsadalomhoz ill. az àllami gépezet mukodéséhez. Ott keresel, oda adozol, tulnyomorészt a pénzed is ott koltod, tehàt ebbol a szempontbol teljes értéku tagja vagy az adott tàrsadalomnak. Annak, amelyikben élsz. Most, ha igy nézzuk, inkàbb àrtunk a hazànkank, mert nem azt tàmogatjuk azzal, hogy oda adozzunk, ott koltsunk hazai termékekre. Na, de ennél ez joval osszetettebb persze. Mivel annyira kizsàkmànyolo a rendszer én igy ebbol inkàbb ki is maradnék, mert hulyének ne nézzenek màr.
Na meg, ha pusztàn azzal meg lehetne menteni a hazai gazdasàgot, hogy hazai termékeket vesz az ember...eloszor is nem kellett volna mindent eladni, de ebbe inkàbb bele se menjunk.

Egy szonak is szàz a vége. Ne legyenek rossz érzéseid, semmi okod rà. Rosszindulatu emberek mindenhol vannak.

Egyébként szerintem elobb-utobb elfogadjàk az embert, be is fogadjàk maguk kozé, de ez valoszinu évekbe telik. Na meg, ha érzodik, hogy nem is akarok igazàn beilleszkedni, akkor mit is vàrhatna az ember. Es még egy dolog, ha az ember kulfoldon él, akkor bizony neki kell alkalmazkodni mindenhol. Nekem ezzel kevésbé is van problémàm, ez inkàbb a pàromnak megy nehezen.

Pikareszk 2013.10.07. 15:02:32

@makimano80: igen, a gazdasági oldal nem mozgat, mert az egyértelmű.
Csakhogy van ennek a kérdésnek másik oldala is, mint nemzetiseg, kultúra, társadalom működése, akar szociológiai vonalon, és akkor igen, rasszizmus, jogok, beilleszkedés, sokk, befogadás...
En azért elgondolkozom ezen is, mert az en helyzetem más, mint mondjuk a Corianderé, akinek a suli és a szakmája (feltételezem) adta a lehetőséget arra, hogy ilyen sokat járja a világot.
Mindegy, nem ragozom, igazából az érintettség miatt foglalkoztatott a téma.

Koriander 2013.10.08. 14:08:46

Pika, Elek vmi gáz van az emailemmel, csak késve mennek át a dolgok. a blogos dolgok kapcsán írtam egy tematikát, úgy látszik galmbpostával gyorsabban menne :-) nem sürgős, csak ez az oka, hogy "nem válaszolok".

Pikareszk 2013.10.13. 18:57:09

Jaj gyerekek, el kell újságoljam hogy begyújtottunk a kandallóba :)
Ez valami fantasztikus, nagyon klassz élmény, sosem éltem kandallós lakásban. Kemencésben jártam sokszor, a nagyszülőknél, és cserépkályhával fűtöttben is a rokonoknál, de ez valami egészen más.
Nem mellesleg jóval olcsóbb lesz így a fűtés, rengeteg hulladék faanyaghoz jutottunk, szóval gazdaságosak is vagyunk.
Innye, ez ám az élet!

Pikareszk 2013.10.13. 18:59:10

Töltök is magamnak egy konyakocskát.
Valaki?

Koriander 2013.10.14. 09:36:56

nem, még mindig nem iszom :), jól hangzik a kandalló.

Reszet Elek 2013.10.14. 22:07:35

@Pikareszk: @Koriander:
Van valami ősi a tűzben. Talán faji emlékezet? Mindenestre biztonságot adó és végtelenül megnyugtató érzéseket kelt. Már csak egy medvebőr kell elé, némi pezsgő és földieper no meg egy elszánt lovag, ki tettrekészen, nagy odaadással és kitartóan bizonyítja világunk kétneműségének létjogosultságát!

makimano80 2013.10.15. 00:36:13

@Reszet Elek: :-D
Csak inkàbb ne medve bor legyen, hanem mondjuk perzsa szonyeg vagy ilyesmi. Személy szerint én magam megvetem az àllatok lemészàrlàsàt pusztàn a borukért.
A tobbi johet. :-)

makimano80 2013.10.15. 00:39:10

@Pikareszk: Hulladék faanyag mi? Tàn a katedràlisbol szedtétek fel a parkettàt? Irtad, hogy az urad elment burkolatot nézni, mig te elterelted a kàplàn figyelmét. Most màr osszeàll a kép. ;-p

Viccet félretéve, az marha jo lehet. Olyan hangulatos a kandallo. Irigykedem. :-)

A konyakot nem nagyon szeretem, de koccintok veled vmi màssal.

Kocc

makimano80 2013.10.15. 13:10:11

www.youtube.com/watch?v=TAJ-3nOSeys

Hehe. Csak ugy, mert eszembe jutott ez a jo kis nota. :-)

Pikareszk 2013.10.21. 14:02:27

Juteszembe Cori, Gyerek cserkészkedik is, vagy csak erdeiovis?

Pikareszk 2013.10.21. 14:03:24

@makimano80: Maki bakker, hazai berögződések megvannak, látom :D
A katedrálisban nincs parketta, kő van csak. Abból maximum levest főzök :D

Koriander 2013.10.21. 16:06:58

:)) nem, nem cserkész, még csak négy lesz, nem is tudom, hogy mikortól van a cserkészekhez felvétel... bőven elég az, amit az oviban kap, mostanában építettek ilyen rönkvárat és A.nak az volt az esti programja, hogy a motoros fűrészt utánozta... ahogyan behindítja a benzintartályt, a fűrészelés hangja, ahogyan száll a faforgács, a por, minden élethűen este kilenckor. Szeretnek a szomszédok :)). A kicsi már tudja, hogy brummog az autó, meg a traktor, meg a furó...de irtó édesen babázik is már.

makimano80 2013.10.21. 16:12:35

@Pikareszk: Persze, hogy nincs...miutàn eltuzeltétek, hogy lenne? ;-p

Pikareszk 2013.10.23. 22:43:09

@makimano80: :D Persze, és hoztunk malacot is az emeletre. Csak az autentikus hagyományok végett.

Pikareszk 2013.10.23. 22:44:48

Tetszik ez az interjú. Vekerdyvel nem mindig értek egyet (régen, figyelmesen olvastam a Nők Lapjában a rovatát), de ez az anyag szerintem jó, jól beszél a porontyokról.

hvg.hu/kultura/20131022_Vekerdy_Tamas_interju

Pikareszk 2013.10.23. 22:48:26

@Koriander: Jáj, motorosfűűrész? Mi lesz a genderkedéssel? Innye!
Azért látom, hogy az egyenlőség testvéries szellemében babázik is a gyerek. Rendes, tudja hogy kell megnyugtatni mindenkit :DDD

Koriander 2013.10.23. 23:30:34

fiucska fureszel, a leanyka babazik, ettol fgtlnul a kicsit erdeklik az autok, a nagy meg befogta a babat fozni:-)

Koriander 2013.10.23. 23:32:21

en Vekerdyt azota nem birom miota lepaktalt az antropozpf steineristakkal,'igy tokmindegy mit mnd a waldorf ugy ahogy van ezoterikus agymosas.

makimano80 2013.10.24. 11:55:45

Ezt nem tudom Kori, nem ismerem ezt a vonulatot, de ez az interju szerintem jo.

Ebben mindennel egyetértek. Szomoru, hogy a nevelés-oktatàs "stratégiàjànak" megalkotàsàt az iskolàkban nem szakemberek végzik, hanem ilyen Hoffman Rozsa-félék. Akiknek dunsztjuk sincs semmirol.

A pedagogusok tudjàk (tobbnyire), hogy lenne jo. A Vekerdy àltal emlitett dolgokat tanitjàk a tanitoképzon, de sajnos kotve vannak a kormàny/oktatàsi minisztérium àltal eloirt szabàlyozàshoz.

makimano80 2013.10.24. 12:03:53

@Koriander:

En szerettem babàzni, de a bàtyàm autoival is nagyon szerettem (volna) jàtszani. Ritkàn engedte, hogy majd biztos elrontom.
Ehez képest o volt az, aki az apukànak (volt egy csalàdom, ilyen kis gumibabàkbol:apa, anya, két gyerek és volt egy karton babahàzuk, muanyag butorokkal) megégette mindkét làbàt egy hajo baleset soràn. Amputàlni kellett a làbait. Szomoru torténet. :-/

Egyébként ez avolt az az eset, amikor a szobànkban a szonyeg is kigyulladt...hehe

Koriander 2013.10.24. 12:29:18

@makimano80: én meg beleástam magam az egész "alteros" nevelési irányzatba, és ez a megtévesztés, hogy látszólag szimpatikus dolgokat mond, mutatnak, de semmi más céljuk nincs, mint végeredményben az agymosás (Waldorf), Vekerdy lepaktált egy szektával. akkor ezerszer inkább poroszos rendű, hierarchiára épülő iskolarendszer, ami kritikus és önálló gondolkodásra neveli a gyereket. Presszió? az egész nevelés az.Külön szomorú és szégyenletes, hogy sokszor összemossák Maria Montessorival, aki hagyománytisztelő és gyerekcentrikus magasan kvalifikált orvosnő volt. Talán rászánom magam és lesz belőle egy poszt, hogy feketén fehéren itt legyen. Egy baj van, hogy az antropozófiát és a köré tekeredő mocskot nem lehet egy posztban bemutatni.

Koriander 2013.10.24. 12:37:02

természetesen az interjú, ha elvonatkoztatok Vekerdy személyétől, érdekes és megfontolandó, de sajnos a waldorfos háttérismerettel nehéz befogadnom.

makimano80 2013.10.24. 12:55:36

@Koriander: Ertelek. A Waldorffal én sem szimpatizàlok. Plàne, hogy nem jol alkalmazzàk. Konkrétan tudok olyan gyerekrol, aki 3-dik osztàlyos volt a Waldorfban, de az elsos feladatok is gondot okoztak neki, nem azért, mert buta volt, hanem mert annyira nem oktattàk a Waldorfban. Ez a hagyjuk a gyereket a maga tempojàban haladni, azért nem egyenlo azzal, amit csinàlnak, azaz, hogy tojnak a gyerekre. Nem tudja egy kisgyerek mit kell csinàlnia, ha csak elétolnak egy konyvet. Kell neki a vezetés és ràvezetés.

Viszont az interju nem erre volt kihegyezve és jo dolgokrol beszélt. Ugy értem megszivlelendoekrol.

Pikareszk 2013.10.25. 19:37:37

Nos, én nem ismerem sem a Waldorf, sem a Montessori (velünk szemben van egy ovi) nevelési elveit és oktatási irányzatát, de amit az interjúban olvastam, az a saját gondolataimat adta vissza.
Hogy miért nem lehet Vekerdyt szeretni, az gondolom épp olyan hosszú lista, amiért a poroszost, a hoffmanrózsást, müllerpéterest vagy a kituggyamilyet.
Mert például igaz az, hogy a kölyköknek kéne a mozgás, jóval több mint amennyi általánosságban megvalósul, és ezt a hoffmanrózsa mondta, nekemmárpedigsenkinemondjameghogy mennyit mozogjonagyerekem szerű hisztériás reakciókat kiváltva. Hülyeség ellen nincs orvosság, mindenki lehet valamilyen, ezt a világot éljük. Vagyis, ne azonosítsuk a jó gondolatot az emberrel :D
Vekerdy waldorfos kapcsolódását amúgy nem is tudtam, de a waldorfnak most utána nézek.

Ms Watson 2013.10.25. 23:19:39

Aronson egy-két könyvét beszereztem, nekem ő nagyon szimpi elveket vall és programot visz. Ha elolvastam őket, többet is tudok róla mondani.

Ms Watson 2013.10.25. 23:24:14

@makimano80:
Maki, ha érdekel a magyar örökbefogadásról
http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2013-10-22
11:30-kor, szerintem nagyon jól összefoglal minden általad feltett kérdést.
Olvastam a francia GEO-ban egyszer a nemzetközi örökbefogadásról (celebek és jóléti országok lakói, nagyon jó kis cikk volt, adatokkal, stb) és az ENSZ vagy valamelyik másik nemzetközi szervezet sem tartja már jó ötletnek, igyekeznek minimalizálni és más módon támogatni a fejlődő országok örökbefogadásra szoruló gyerekeit.

Pikareszk 2013.10.31. 23:03:33

@Reszet Elek: Elek, az az ősi a tűzben, hogy a Zember mehet, vágja a fát az új kisbaltájával, aztán bámulja a nagy vadászat után.
Komolyan, tiszta ősemberfazonja van a szőrös zokniban meg a baltával, oldalán egy ölnyi fa.

makimano80 2013.11.10. 10:02:06

@Reszet Elek:
He?! Ekkora baromsàgot! Honnan szalasztjàk ezeket a "tudosokat", akik ilyeneket àllapitanak meg?

Hàt, ha ezen mulna bàrmi is, akkor szegény pàrom eléggé meg lenne love, mivel kertunk nincs, csak egy erkélyunk. O mosogatni szokott, bàr tény, hogy nem ez a tevékenység az, ami felajz, hanem az o személye.
Kétlem, hogy a funyiràs izgatobban hatna ràm..

Azt tudom elképzelni, hogy a kertben, lengén oltozott, munka kozben szépen dagado izmokra gondoltak mint izgato jelenségre. De, hogy ez egy sorpocakos, szoros, kopasz ur esetbén ugyanugy mukodne-e, mint az illusztràcion szereplo férfi esetében, azt màr kétlem. Persze lehet a pàrja szàmàra, ugyanazt a hatàst kelti, hisz elvileg tobb van a szerelem+vonzalom mogott, mint pusztàn a kulso.

Vagy az egész egy nagy félreértés és valojàban a frissen vàgott fu illata hat aljzoszerként, ami a mosogatoszerben nincs jelen....hehe

Reszet Elek 2013.11.10. 10:58:53

@makimano80: És a legszebb a cikkben, hogy mivel tudatalatti késztetésekről szól még bele sem lehet kötni! Elvégre ki merné állítani, hogy tudja, tudat alatt hogy kezeli le párjának látványát vasalás vagy ellenpéldaként favágás közepette? :-)

makimano80 2013.11.10. 15:31:10

@Reszet Elek: Szerencsére azért nem a tudatalattink irànyit. Mi lenne, ha az ooszes parkszépito kozmunkàsra ràvetnék magukat a nok? :-D

Viccet félretéve, ha tudatalatt vonzobbnak érezném a pàrom favàgàs, funyiràs stb. végzése kozben, mint mosogatàs végzése alatt, akkor azért annak csak volna némi jele, merthogy kivàltana belolem vmi érdekeset. En ugy érzem nem igazàn azon mulik, hogy mit csinàl, hanem egy csomo màs dolgon.

Reszet Elek 2013.11.11. 07:25:19

@makimano80: Honnan tudod, hogy nem a tudatalatti késztetéseid befolyásolnak, vezetnek? Az ilyesfajta indíttatásokat ill. ösztönszerű késztetéseket a tudatos énünk meg csak magyarázni igyekszik. Ki tudja? :-)
Jobb esetben az is lehet, hogy értelmünk, logikánk némileg kordában tart minket.

makimano80 2013.11.11. 10:05:10

@Reszet Elek: En tudatos lény vagyok. Vagyis nyilvàn vannak tudatalatti késztetéseim, amit a tudatos énem megfontol és vagy engedek a késztetésnek, vagy sem. Ha a tudatalttim irànyitana, akkor osztonlény lennék, vagyis nem gondolkodnék.
Reménykedem benne, hogy az emberek nagy része tudatos lény. Màskulonben még nagyobb szàmban torténnének gyilkossàgok, nemi eroszak, stb. stb.

Arra akarok kilyukadni, hogy nem hiszem, hogy a tudatos énunk "csak magyaràz", azt gondolom az irànyit.

Reszet Elek 2013.11.11. 12:59:26

@makimano80: Van olyan vélekedés, hogy az intellektusunk csak utólagos értelmező az érzelmi-akarati énünk "cselekvései" kapcsán. Nem nyilvánítanék véleményt.
süti beállítások módosítása