Enyészpont

Enyészpont

Vizibolka egy éves

2013. július 16. - Koriander

A gyerekeim olyanok, mint a nap: az ismerkedés pillanatában még tartózkodóak, mint a pirkadat, de ha megvan a bizalom: a csilingelő kacagásuk mindenkit átjár és melenget.

Egy éve volt, nem tudtam hogyan is lesz ... A nyarunk haladt a maga kis lelassult tempójában: ribizlit, málnát és cukkinit szedtünk, a tóparton kergettük a hattyúkat és csipogó madarakat, április végétől szinte minden hétvégénk hasonló ritmusban zajlott.

Az én hasam csak egyre nőtt,  a fiam meg egyre gyorsult beszédben és mozgásban.Végül egy tökéletes vasárnapot abszolváltunk: éppen merengtem a naplemente pirosában a stégen ugrándozó szőke buksin, ahogyan az apjának hevesen gesztikulálva magyaráz és bevillant, hogy ne vegyük ki a gyerekülést, hátha hajnalban indulnunk kell.

Éjszaka többször ébredtem, de csak valami megmagyarázhatatlan izgatottság volt. Már alig vártam, hogy pirkadjon, „o” ez mintha fájna, á „nem-nem” ez egész elviselhető, közben benézek a nagyhoz, átfordul békésen az oldalára „krhh-krhh” egyenletesen szuszog, csorog a nyála, megvakarja magát. Odasúgom T-nek, lehet, hogy ma lesz, ő megfordul, szólj, ha mennünk kell. Aztán hatkor mindenki egyszerre megébred. JÓ, inkább mégis, lomhán szedelőzködünk, hezitálok,  nem-nem, talán mégsem, és nehogy hülyének nézzenek a téves riasztás miatt. De, mégis, inkább menjünk be.

Kopp-kopp-kopp,

végigrobogunk az ébredő kórházon, becsengetünk a szülészetre,

milyen vicces a neve „Kreißsaal”, nevetnem kell, mert belüktet a hiphop:

„pörög az élet béjbi mint a ringlisspil, na gyere, szédülj velem, feküdj a fűbe válassz csillagot

akár mi is lesz velünk tudjad, én mindig itt vagyok”.

Egy mosolygós arc beinvitál, ott maradunk. Még próbálkozom vissza, de a válasz, nem-nem, itt marad.

Ctg, egy gyors ultrahang - a gyerek arctartásos (Sternengucker) és lüktet „feküdj a fűbe és válassz csillagot”,

már beékelődött, így nem fekszünk a fűbe, hanem kilométereket sétálunk, közben kérlelem őt, ha nem jelent gondot, kérlek FORDULJ BE!

aztán kicsit csendesebben: csak akkor, ha neked is jó!

A percek húzódnak, közben figyelem a fákat,

ahogyan végigcikázik a júliusi szél,

be van minden borulva, fázom, valaki rám mosolyog.

Érdekes látvány: rovom a köröket. hordóhasammal és a kapucsínós poharammal,

már-már eketalpat hagyva a betonban, a kórházi erdőparkban.

Tizenegyre visszamegyek a szülészetre, újabb ctg:

kiugró görbék nincsenek,

de alig bírom elviselni,

már pörög:

dél van,

elkezdődött,

és onnantól összecsúszik minden, érzések és határok.

már nem emlékszem, de mindent jól csinálunk,

es akkor

cuppogva felsír,

mennyire megviselten aranyos.

hát itt vagy, és ahogyan a karomba kapom,

még lüktet köztünk a köldökzsinóros kapocs,

pontosan ebben a percben egy fénynyaláb átölel minket,

kisütött a nap,

hát itt ragyogsz.

Két nő: a kicsim arcán egyik pillanatban egy szomorú fájdalmas grimasz,

a másikban egy igéző angyali mosoly.

Délután bejönnek a srácok,

a férfinek a kezében egy hatalmas gerbera csokor,

a másik zilált fejű, kisírt szemű, szőke buksi meg egy hatalmas rózsát szorongat.

Felül az ölembe,

mennyire nehéz,

mintha megnőtt,

anya ugye hazajössz?,

és ahogyan megsimogatom a nedves arcát, beugrik ismét:

„ezek könnyek vagy csak a szél fújja,
letörlöm az arcodról két ujjal
mer én ilyen vagyok, én nálam mindig van zsepi
neki, neked, nekem valaki mindig sír
aztán pörög az élet béjbi mit a ringlisspil
na, gyere szédülj velem, feküdj a fűbe válassz csillagot
akár mi is lesz velünk tudjad én mindig itt vagyok
akkor is itt leszek én mindig itt vagyok”

dupla anya vagyok.

 torta_lepeny_1374160790.JPG

szülinapi "lepény" :)

Idézet: beerseewalk-szerelmes-ből

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://enyeszpont.blog.hu/api/trackback/id/tr145406353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makimano80 2013.07.16. 02:40:49

:-) Ez szép volt. Gratulálok második anyaságod najához és a kics elsőnszületésnapjához! Minden szépet és jót kívánok!

Koriander 2013.07.16. 10:28:02

te aztan koran kelsz:-) , koszi!
meg azt elenekelhettuk volna, hogy messze meg a hajnal harom oooora huuuuusz, elkerul az álom ágyam visszahúuuuz ,

csak nem enged aludni, nem hagy most a bluuuuuz?!

Koriander 2013.07.16. 10:29:14

a szoveg vegen linkelt sracokba is erdemes belehallgatni!

makimano80 2013.07.16. 11:28:02

:-) Nem korán keltem, hanem későn feküdtem. Hétfőnként zárok.
Ha lehet kérnék majd élménybeszámolót a jeles napról (mailben, jó lesz). ;-)

Pikareszk 2013.07.16. 13:27:25

Isten éltessen Benneteket :)

Koriander 2013.07.16. 14:07:33

@Pikareszk: köce:-)
@makimano80: elvileg meg lesz foto is, de ha sikerul meg gondban vagyok a feltoltessel :))

Koriander 2013.07.16. 22:26:42

(meg mindig ugralnak...nekem meg a fejem dobol).

Koriander 2013.07.16. 22:27:22

a szulinapi lepeny fotoja majd lesssz:-) ha vegre alszanak.

makimano80 2013.07.16. 22:34:02

:-)))
Akkor jó a buli.

Reszet Elek 2013.07.17. 17:30:37

Gratulálok kicsi örökmozgó vizibolhádhoz! Dehát ez nem újság...

Koriander 2013.07.17. 17:47:06

köszi :), de ő nem bolHa, hanem bolKa:) a vizibolha összekomb a lolkabolkával, a bátyja nevezte így el, mert imádja a vizet.

Reszet Elek 2013.07.17. 17:49:28

@Koriander: Én még egy korábbi levelemben "lebolháztam". Ezért maradok ennél... :-)

Tempus-Anh 2013.07.17. 22:01:05

Isten sokáig éltesse a picurodat, bocsánat a késői reagálásért!

Koriander 2013.07.17. 22:08:41

@Tempus-Anh: koszi, nagyon kedves vagy.

makimano80 2013.07.18. 19:06:27

Hűű! Ezt Te csináltad, Koriander?! Marha jól néz ki, ügyi vagy! :-)

Pikareszk 2013.07.18. 20:09:14

Én megenném!
Most főleg, hogy periódusban vagyok.

makimano80 2013.07.18. 20:42:03

@Pikareszk:
Milyen periódusban vagy? :-o

Én is befizenék egy Kori süti szeletre, nagyon fincsinek néz ki. :-)

Pikareszk 2013.07.18. 21:11:48

@makimano80: Tudod, itt így mondják a ciklust. Kibírhatatlan vagyok, és az a baj, hogy az igazságérzetem tízszeresére fejlődik, elnyomva ezzel minden nagyvonalúságot. Úgyhogy, asszem magamhoz ragadon a rumosteámat, és lelazulok, a kutyával. Annak úgyis mindegy ;-)

makimano80 2013.07.18. 21:22:10

Hehe. Én is a 'nem szeretem napokat' nyűvöm. Egy jó kis náthával megspékelve. Tudom én halmozni az 'élvezeteket'. :-)

Pikareszk 2013.07.18. 21:24:15

@makimano80: az igen, gratulálok!
Nálam általában melankólikus a téma, de épp írtam Korinak, hogy néha, párhavonta bkopogtat egy ilyen amazonjellegű igazságosztó-hisztérika, és akkor dúlok-fúlok.
Érthetetlen, hogy miért nem mindig ez van.
Olyan jókat meccselek fejben emberekkel, például, kiosztom őket két perc alatt.:D

Pikareszk 2013.07.18. 21:26:18

@makimano80: Ja, és diétán vagyok, úgyhogy a szokásos, csoki-csipsz-jégkrém kombómról is le vagyok tiltva. Pedig ilyenkor azt is olyan nyugodt lélekkel felzabálom, mintha csak egy mélyebb levegőt vennék. Még úgy meg is nyugszom tőle. ;-)

makimano80 2013.07.18. 21:29:15

@Pikareszk: Akkor nem lehet, hogy elvonási tüneteid vannak, ezért a sok feszkó?

Pikareszk 2013.07.18. 21:31:13

@makimano80: Gondoltam rá, de máskor is van ilyen néha, amikor nem fogyózok. Csak most nem nyugszom le. De a rumostea segített, mááris jobban vagyok ;-)

makimano80 2013.07.18. 21:37:19

@Pikareszk:
Van még itt egy kis wisskey-s krémlikör, rosé és sör. Tölthetek vmit? (Támaszkodom a pulton és a konyharuhát hanyagul átdobom a bal vállamon) ;-)

Pikareszk 2013.07.18. 21:40:23

@makimano80: Valami erősebbre gondoltam, de a rosé is megteszi, ha van belőle elég :)
Juteszembe, vagy négy éve, egy mezeivirág likőrtől úgy berúgtam Provence-ban, hogy azt se tudtam, fiú vagyok -e vagy lány. Nem emlékszem arra, hogy mi volt az ital neve pontosan, de mintha valami zsönöpié-nek ejtették volna. Genepy talán... az lehet?

makimano80 2013.07.18. 21:49:25

Nem ismerem, de ha erre jársz véletlenül majd közösen kiderítjük. ;-)

Én meg nem vagyok vmi nagy boros. Kaptunk kèt üveggel.
Most így a meegben a Panaschè-n vagyunk rajta. Olyan íze van, mint a traubi szódának, igen csekély alkoholtartalma van, jól esik munka után a hőségben. :-)

Koriander 2013.07.18. 22:12:37

Pika-cica ránéznél a méledre?
Maki, te is.
én itt gályázom, ti meg rumoztok, szivar nem kell?

Ms Watson 2013.07.18. 22:24:01

@Pikareszk:
Voici-voilá
en.wikipedia.org/wiki/Artemisia_%28genus%29
Azért durva egy növény ez az üröm, azt írja a wiki, hogy az egyik legerősebb allergén. A Novartis meg ebből gyártott malária ellenszert. Elég univerzális.

Ms Watson 2013.07.18. 22:28:04

@Koriander:
Ez a BA-ról lemaradt szülitörcsi? :) Oda túl unalmas lett volna? De nagyon irigylésre méltó, érződik belőle, hogy nem hazai sztori.
Az epret megette az egyéves? Vagy csak a csokigolyóbisokat?
Szép a hímzett terítőd! :)
Soha rosszabb szülinapokat Bolkának!

makimano80 2013.07.18. 22:28:31

@Koriander: Te se maradsz ki a jóból, ne aggódj! Töltögetek neked is. ;-)

Koriander 2013.07.18. 22:29:36

@makimano80: bakker, ti aztán piáltok, kell nektek egy lelkikurátor.

Koriander 2013.07.18. 22:32:33

@Ms Watson: viccelsz, most képzeld el, hogy mit kapnék egy ilyen rímfaragásért az irodalmároktól :))
(itt nálam van a pirosgomb, max leveszem, ha nagyon cikiztek, imádom a hatalmamat :D)
amúgy köszi, még itt ugrálnak, szerencsére a süti a nagyoké, csak a túrós részéből nyammogtak, meg a piskótából. azok cseresznyék, nem csokik :)

Ms Watson 2013.07.18. 22:46:05

@Koriander: Ja, hát akkor ebből is látszik, hogy északabbra volt az a sütinap, mert nálunk epret, cseresznyét már nem találsz, itt már a dinnye dívik, meg a bahack, lassan a szilva is csatlakozik.
Bakker, itt csak én vagyok a farok rosszabbik oldalán? Ti meg mind nyugaton. Ezt a szívást, visszahúzok a sarki fényhez közelebbre.
Vagy szolgáltatom a hazai közérzetet.

Pikareszk 2013.07.19. 23:06:51

@Ms Watson: Univerzális az üröm :DDD
Hát otthon mindenképp, hááhááhhhá... :/

(de xar vicc volt, én viszont megint jót öröhgtem, bocs...:)))
süti beállítások módosítása