Enyészpont

Enyészpont

Három íz. Tavasz

2014. május 01. - Koriander

Mi lenne más? 

  • spárga újkrumplival
  • és uzsonnára hommage à  Hamvas-  eper :))

Sosem gondoltam volna, hogy ilyen trendi kis szakács leszek, de bizony itt a spárga-szezon és ez a három íz- egyszerűen kihagyhatatlan... no meg a színek: hófehér  tűzpirossal, annyira húsvéti, annyira vibrálóan élő, feltámasztja a holtakat is (vagy ez hülye poén?).

Tehát, a bevásárló lista:

  • spárgából a kacsómmal éppen átmarkolható nagyfejű vaskos, kb. 16-18 centi hosszú, csakis hófehér,
  • az újkrumpli legyen pergő héjú, dió nagyságú, lédús,
  • az epret mindenki fantáziájára bízom- asszem evidens ;-).

A spárgát négy éve kedveltem meg, nagyon egyszerű okból: azon ritka zöldségek egyike, amelyik nem puffaszt, nem okoz a kisbabáknál kólikát- így ráfanyalodtam. Hm, a főtt spárgával ma már elvagyok, viszont a csőben sült spárga mennyei. Itt a recept:

Egy csomag fehér spárgát meghámozok, sütőlapra teszem, meghintem egy csipet sóval-borssal, cukorral, picit átkeverem, újrarendezem és  15-20 percig 220 fokon fonnyasztom al dente roppanósig, ha kész (megkostólom), hozzákeverem a vajat és tálalom. Eközben megfőzöm a sós vízben a burgonyát, semmi schnick-schnack, ha villával döfhető, víz leönt, hozzá pici vaj, kész. A spárgához és az újkrumplihoz én nem adok szószt vagy mártást, nekem így tökéletes, viszont köretként is jól passzol grillezett húsokhoz, halhoz, szóval érdemes. Egy könnyed bor, aztán jöhet a dolcsevita :)) és az eper?

nos,

"Legjobb az epret délelőtt a friss reggeli szedésből, délelőtt tíz óra tájban elkészíteni és délután három-fél négyig hűvös helyen tartani. Mert a tejfölös eper elfogyasztásának klasszikus ideje, amikor a déli hőség már fölengedett és a levegő enyhülni kezd, vagyis fél négy. A Jóisten, amikor ebéd utáni szundikálásából felébred, az epret ilyenkor eszi uzsonnára."

Hamvas Béla

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://enyeszpont.blog.hu/api/trackback/id/tr146100720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reszet Elek 2014.05.01. 11:41:17

Tudom kissé furcsán fog hatni, de meglehetősen erotikusnak találtam a leírást. Valóban az volt vagy csak beleláttam?
"a kacsómmal éppen átmarkolható nagyfejű vaskos, kb. 16-18 centi hosszú","pergő héjú, dió nagyságú, lédús", "mindenki fantáziájára bízom- asszem evidens", "csőben sült ", stb.
hmm hmm

Koriander 2014.05.01. 12:00:00

na jo, a csôben sult az nem tudatos volt, de a tobbi az valoban itt a tavasz dagad a sparga- heveben keszült :)fozni jo!

Reszet Elek 2014.05.01. 12:26:30

@Koriander: Egyszer ettem spárgát és nagyon nem jött be. Persze meglehet hogy nem jól volt elkészítve és valójában ízlene. Az mindenesetre biztos, hogy az evés terén meglehetősen kozervatív vagyok és korántsem kísérletező alkat.

Koriander 2014.05.01. 12:36:50

ahogyan en keszitem, ugy enned, ha alapvetoen kedveled a letisztult izeket tetszene, eddig meg mindenki repetat kert. Ez kb a rozmaringos sutotok esete. Vannak dolgok, amiket vetek tulbonyolitani, onmagukban jok: szep nonek minek a tulflancolt smink? szep testnek raffinalt oltozet? Hat kb ilyen a sparga es a krumpli, szerintem.

Reszet Elek 2014.05.01. 14:26:27

@Koriander: Azt hiszem az evés és a testiség mindig is összetartozott. Nem egy filmjelenet (ill persze saját tapasztalat is) beugrik.

Koriander 2014.05.01. 17:50:19

sajnos nem nyitja meg a linket.
uhum, fallosztetikum pur az eves. amugy kedves Baratom, 2:0, logsz meg a szinessel es most az izessel, pedig anni te talaltad ki...kenytelen leszel egyben halmozni:-) en varok, csak turelmesen, jo munkahoz ido kell, ugyi Mester:p?!

Reszet Elek 2014.05.01. 19:38:56

@Koriander:

"Kisasszonyok, ne sírjatok!
A férfi mind kalandor,
Fél lába itt, a másik ott,
Csak gondtalan csatangol.
Ne sírj, leány, a férfiért,
légy hetyke, fürge, pörge,
Csak vállat vonj, ha bánat ért -
Hej, táncra, körbe - körbe!

Ne nyújtsd a jajt, ne nyögd a bajt,
Ha kínja olykor elfog!
Míg nyár virít, míg lomb kihajt,
A férfi úgyse lesz jobb.
Ne sírj leány a férfiért,
Légy hetyke, fürge, pörge,
Csak vállat vonj, ha bánat ért -
Hej, táncra, körbe - körbe!"

(Sok hûhó semmiért, II 3.)

Reszet Elek 2014.05.01. 19:42:31

@Reszet Elek: Á igen! Mészöly Dezső fordítása.

Koriander 2014.05.02. 15:48:38

nem igazán értem, de rendben.

Reszet Elek 2014.05.02. 18:16:37

@Koriander: Nincs mindennek értelme! :-)

lüke 2014.05.11. 13:18:07

Ebben teljes az egyetértés
Eper spárga eper spárga ,amíg lehet
Zöldet is veszek,levagod a fás végét,nem kell pucolni-most tanultam egy lusta asszonytól-
Én főzöm:só,szelet kenyér, vaj, csepp cukor cca 7 perc

Koriander 2014.05.11. 14:13:39

@lüke:kiprobalom, koszonom a receptet. (nem is 'tom, legyen smuz vagy ne legyen? na jo lesz: nagyon tetszik a kokoma ua az intellektusoddal szemben nemileg zavarban vagyok, mindenesetre nagyon megtisztelo a figyelmed :-) pirulos szmajli) ja es Kallay szerintem is nagyon fanki volt!

lüke 2014.05.11. 21:53:26

@Koriander: nix smuz, de az az agresszió tetszett, azzal nehéz mit kezdeni, a szüleim folyton veszekedtek, csak arra emlékszem

Koriander 2014.05.12. 08:34:19

@lüke: köszönöm, és sajnálom az emlékeidet.

lüke 2014.05.12. 12:12:45

@Koriander: de szerencsére ök dolgoztak,rám egy néni vigyázott és nagyon jó dolgom volt
(3 hónapos koromtól 39 éves koromig-akkor halt meg,99 évesen-)
süti beállítások módosítása