Enyészpont

Enyészpont

Palvin

2013. augusztus 12. - Pikareszk
Palvin Barbi neve Natalia Vogyánova miatt került szóba, mint lehetséges téma, hisz úgy hasonlítanak egymásra, mint két nővér, és ugyanazt a szakmát űzik, hisz mindketten modellek. Majdnem tíz év eltéréssel léptek először kifutóra, de mindkettejük belépője emlékezetesre sikeredett. Palvin jónéhány fontos munkát elvégzett, mire kezdő pozíciót kapott egy bemutatón, ami egy modell karrierjében az áttörést jelenti. Ha még azt is számba vesszük, hogy mindezt Lagerfeldnél érte el, akkor teljesen érthető, miért ível töretlenül a karrierje, azóta is. A fiatal nő egyébként egy humoros és pimasz replikával vette le a lábáról a divatgurut, aki látva Barbi babaarcát, mondhatni beszólt neki, hogy ’talán van már 12 éves is’. Mire a lány visszaválaszolt, hogy ő valójában tizenegy, erre megkapta a pole pozíciót, és az első helyen besétált a szupermodellek közé.
A magyar lány most húsz éves, de ő még nem talált férjet magának, mint Vogyánova, aki a felső tízezer köreibe kerülve ismerte meg multimilliomos férjét.  Natalia válik, mert a 19 évesen kötött házasság nem bizonyult örök életűnek, ahogy az idősebben kötött frigyek sem feltétlen bírják ennél tovább. A biztonság és háttér felépítésének vágya teljesen érthető, hiszen egy manöken élete a kifutón nem tart tovább 25-26 éves koránál, néhány nagyon kivételes esettől eltekintve, mint Heidi Klum vagy Kate Moss.

Erre az érzékeny életpályának a sérülékénységére és rövidre szabottságára Angelina Jolie filmje, a ’Kifutó a semmibe’ mutatott rá, méghozzá váratlan érvekkel.  Megnéztem, mert ez volt a témám, és mert érdekelt a bombázó színésznő drámai szerepe. Meglepetést okozott az, hogy Gia Carangi életéről szóló alkotásban aztán nem csak a fiatal lány tragikusan korai halála, vagy drogfüggősége volt az igazán megrázó, hanem épp az a csillogó, glamourózus világ, ami köréje rendeződött. A hetvenes évek végén jár a modellkedésről szóló történet, amiben a fotók nem kevésbé szépek, mint a maiak,nem kevésbé eredetiek, mint a mostani beálllítások, és a címlapok, amiken Gia szerepel, bármelyik mai Vogue vagy Cosmopolitan borítójai lehetnének. Ő maga sem hat csúnyábbnak, ósdibbnak, neki sem divatjamúlt a szépsége, holott több mint harminc éve volt a csúcson.

Mert ez egy olyan világ, amiben valójában semmi sem változik, csak a lányok neve, akikre trendeket kreálnak, és akik kiszolgálják a trendeket. Az egyébként botrányos magyar címfordítási gyakorlat ebben az esetben megáll, mert valóban, aki a kifutóra lép, az a semmibe lép. Nincs föntebb, nincs fényesebb, és nincs nagyobb kihívás sem egy szupermodell karrierjében, ahogy nem lesznek autentikusabbak a fotók, és nem lesznek vagányabbak a kreációk sem. Ebben a gépezetben a lányok a töltőanyagok, mert ahogy a Vogue magazin szerkesztője mondja a filmben, a divat nem művészet, hanem reklám.

Barbi most húsz éves, és a válófélben lévő Vogyánova az egyik példaképe, mert rá hasonlít, és mert hozzá hasonlítják, ami előnyt és munkát hozott. A másik, a Carangihoz hasonlóan drogproblémákkal is megküzdött Kate Moss, mert ő mindent elért annak ellenére, hogy alacsonyabb, mint a szupermodellek általában.

Szakmai értelemben kifogástalan életpályákat választott mértékadónak a fiatal lány, ugyanakkor a személyes tragédiákat, magánéleti buktatókat és a karrierek tönkremenetelét is közelebbről láthatja, mint mi, akik mindössze a címlapokról ismerjük ezeket sikeres és  gyönyörű nőket. Idealista, de szívből jövő gondolat, hogy épp ebből adódóan ő maga, Palvin Barbi, a budapesti lány tudja majd jobban csinálni. Hogy ne a semmibe induljon, amikor legközelebb a kifutóra lép.
Hivatkozások:

A bejegyzés trackback címe:

https://enyeszpont.blog.hu/api/trackback/id/tr305456128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koriander 2013.08.13. 09:44:25

@Reszet Elek: uborkaszezon:-)

Poszthoz, ez a csereszabatossag- emberek tekinteteben megrazo.

Reszet Elek 2013.08.13. 09:53:28

@Koriander: Az ember pótolható! Egy második vh-s történet jut az eszembe. Amikor megbeszélésre összejöttek az amerikai és szovjet tábornokok, az amerikaiak dicsekedni kezdtek, hogy milyen spéci aknataposó meg hídépítő tankjaik vannak és milyen hamar aknamentesítenek egy-egy területet és már mehetnek is a páncélos alakulatok. Aztán megkérdezték, hogy a szovjet kollégáknál mi a helyzet. Zsukov annyit válaszolt, hogy ők egyszerűbben megoldják a problémát. Ráhajtják az aknamezőre a gyalogságot...

Koriander 2013.08.13. 10:15:29

@Reszet Elek: egyeni szinten, a szerettei szamara nem.

Pikareszk 2013.08.13. 10:24:25

@Koriander: Igen, az, megrázó. És megdöbbentő volt tényleg, hogy mennyire 'modernnek' hatottak a beállítások, a képek. Egyszerűen felfogtam, hogy nincs cél, nem a fejlődés a kérdés, 'nincs valahová eljutás' mint cél, mint egy irodalmi mű, vagy festméy esetében.
Reklám, a ruhagyár és a magazin, az óra-ékszer műhely és a fodrász reklámja.

Barbi egyébként úgy tűnt, amikor beszélgettünk, hogy teljesen tisztában van az 'eldobhatóságával', és emiatt már akkor gondolkozott a következő lépésen, amikor még éppenhogy csak befutott. Nem tudom, hogy az egyéni neveltetés, vagy a szakmai felelősség megerősödésének az eredménye-e az, hogy tudják, hogy előre kell gondolkozniuk.
Másrészt az anyukáját említette még, mint pékdaképet, ami azért megnyugtató.

Koriander 2013.08.13. 10:36:32

talan ott kezdodik, hogy vhogy megtanitom a gyereknek, hogy egy teste, egy elete van es vigyazva szeresse? szamomra ez egy oriasi nagy kerdes, az egyik ismerosom eleg durva dolgokat meselt, hogy mi megy a kiskamaszok kozt, azzal is tisztaban vagyok, hogy onnantol, hogy "intezmenyesedik" mar nemcsak a mi ertekrendunk hat, ami egy egeszseges kozeg eseten nem baj, de nemtom mi var rank osztol, persze bennem meg a mindentol megovni munkal, de az sem jo. na, agybaj az egesz:-)

Pikareszk 2013.08.13. 10:46:42

@Koriander: Ismerős ismerősének a kislánya azzal próbált kitűnni, hogy föltett egy ultrahangos fotót a közösségi oldalra, állítva hogy ő terhes volt, csak abortuszra ment.
A test, mint a lélek temploma (még ha ez olyan pátoszosan hangzik is) egyáltalán nem játszik még a kamaszoknál. Nekik az egy eszköz, amivel kifejezhetik önmagukat, fel sem fogják, hogy minden cselekedetnek következménye van. Én sem fogtam föl, az tény, festettem a hajam ezerrel, sminkeltem, kínoztam magam fogyókúrákkal, tettem magasról az evésre. Nyilván, ennek vannak szocializációban keresendő okai is, de mégis úgy látom, hogy ez általános a tizenévesek körében.

A másik, ami feltűnt, hogy a szülőknek nincsenek érveik. Említett ismerősöknél például azzal érvelnek a kamaszlánynak, hogy majd nem veszik fel sehová dolgozni, ha meglátják a főnökei a csücsörpózban készült hastopos fotóit. Kisleány körbe is röhögte őket, mondván dolgozniiiii?
Egyébként pszichológust kérdeztem a szextingről (ez az a jelenség, hogy a tinik telepakolják szexi pózos, meg félpucér képekkel az internetet), aki szerint ebben mindössze az internet a problémás, mert hogy a tinik mindig túl akarnak tenni az előző generáción, szexuális értelemben is, viszont a publicitás mértéke változott. Míg pár évtizede Macikán csak a falu röhögött, vagy bélyegezte rosszéletűnek, ma egy fél világ. És nyilván nem a brazíliai leskelődők a fő probléma, hanem a nettel lerövidíthető ismerkedési szakasz, az infómennyiség, ami felkerül róluk, és így a közelben lévők számára is elérhetővé válik.

Pikareszk 2013.08.13. 10:57:52

Különben vicces példa a csücsörítés, ugye, az ajakfeltöltés korát éljük, mindenki dúsítós fényt, meg rúzst használ.
Kislány: Apa szép vagyok?
Apa: Igen, de minek csücsörítesz?
Kislány: Nem csücsörítek, ilyen a szám.
Apa: Nem, nem ilyen, ez röhejes, a természetes sokkal szebb.
Kislány: Nem röhejes, te nem tudod mi a szép, mert öreg vagy.
Apa: Azt tudom, hogy a csücsörítés nevetséges, és sokkal jobban nézel ki amikor természetesen tartod a szád.

Kislány szomorúan el, miközben szülők nem értik, hogy miért keseredett el, hát csak mondták, hogy ne vágjon olyan fejet, mert az nem szép, amúgy meg szép lenne...
Pedig a kislány csak dús ajkat akar (mint ami minden modellnek is van ugye), ezért csinál csücsörítős fotót, amiért viszont még a szülei is kinevetik, meg kritizálják. Szóval még nekik se szép.
Ám, a közösségi oldalon sorban kapja a lájkokat, meg a dícséreteket a hevroktól, barátnőktől, !férfiaktól! hogy milyen csinos és vonzó lány is ő.
Elég tipikus helyzet szerintem, amikor a gyerek a kikerülhetetlen hatásra reagál, a szülők meg a gyerekre, úgy, mintha fel sem fognák, hogy mi zajlik a fejében, és hogy mi veszi körül.

Koriander 2013.08.13. 11:30:41

@Pikareszk: pika, a torteneteidet olvasva gyomorgorcsom lett, en kb. ott vok elakadva, hogy a nagyomtol egy 4 eves kisfiu megkerdezte, hogy mi a kedvenc SW figuraja, A. azt se tudja mi a starwars...nem hiszem, hogy egy harom evesnek ez egy ertheto tortenet, nem vagyunk minta szulok, nezhet meseket, de pl. a verdakat semmszereti, es kozben meg ott a domping a kulvilagbol es nem szeretnem, hogy outsider legyen, mondjuk a csillagok haborujas hianyokat egy dun bepotolja az apjaval, de kerdes, hogy jo ez a korhinta, amelyik egyre veszettebbul porog.
a kamaszok vilaga meg kulon tema, szamukra tenyleg nagyon fontos a kulvilag megerositese, vhol jogosan, hiszen szulorol levalas, sajathelykereses, ami masokhoz kepwst ndul el, azhogy leszarom mitmondanak masok mar egy Test stadium, viszont korai kamaszkorhaj meg pont egy lelkigebaszra is indikator?

Koriander 2013.08.13. 11:31:59

kesz stadium, nemtom miert javitotta testre :-)

Reszet Elek 2013.08.13. 11:32:26

@Koriander: Persze nem egyéni szinten, hanem az állam ill. a hatalom birtoklói szempontjából.

Koriander 2013.08.13. 11:33:23

( en az affektalos beszedet nem birom... es volt ferfi kollegam, aki csorikezett :-D )

Koriander 2013.08.13. 11:39:30

@Reszet Elek: oks. tenyleg nem ujkeletu a dolog, de a szovjet vesztesegek es emberi aldozatrol en mast IS olvastam, sajnos a technikat probaltak emberrel potolni....a korulmenyekhez kepest nagyon is vigyaztak a katonakra, meg nagyobb veszteseg lettek volna, ha az altalad citalt mentalitas lett volna, de mondjuk az en csaladomnak ez nem vigasz 13bol 9 odaveszett...kozuluk heten nyom nelkul tuntek el.... igy sporoltak az ōzvegyi jaradekon.

Reszet Elek 2013.08.13. 12:33:47

@Koriander: Hát sajna a mentalitás jobbára ilyen volt. A gárdahadosztályoktól eltekintve offenzívánál nem is volt utánpótlás, hanem csak felélték a készleteket amivel feltöltötték a támadás kezdetéig, aztán meg az előrenyomulás közbeni fosztogatással pótolták amikor elfogyott. Időpontra kellett elérni a kitűzött katonai célokat emberveszteségtől függetlenül, nehogy a Gazda (értsd Sztálin) elégedelten legyen, hiszen az könnyen főbelövéshez vezetett. Az Ellenség a kapuknál c. film kezdő jelenetei nem is olyan nagyon túlzóak sajna.

Ms Watson 2013.08.13. 12:36:34

Szerintem nem változott semmi, a kamaszkor kamaszkor maradt. Max a platformok sokasodtak, aminek viszont nagyon nagy előnye is lehet. Meggyőződésem szerint, ha mérlegre tennénk, akkor az előnyök lennének túlsúlyban.

Pl kiscsaj/kissrác erősen hízik, anya tesz rá magasról avagy némi kognitív disszonanicával élve még faintos érvrendszert is kidolgoz rá, a kamasz viszont nincs elzárva a külvilágtól és a neten talál hasznos infókat, effektív segítséget, hasonszőrű kortársakat, akik támogatják. Na az lenne a jó, ha ezekre a helyekre sikerülne terelgetni a kölyköket.
Talán módosítanék is a reklámtörvényen: pl minden fogyókúrás, stb cucc reklámja alján szerepeljen egy link egy jól szerkesztett, szakmailag kifogástalan, a kamaszok számára érdekes formában tálaló oldalra, stb, stb.
Attól a fogyásos reklámtól (ami a banyán is ott díszeleg), meg a hideg kiráz és baromira feldühít, főleg miután elolvastam róla pár sztorit, lényegében egy csaló banda. Na ezeket kéne valahogy tűzzel-vassal irtani.

Csücsöri szájat én sem értem, mondjuk sajna nekem az ellenkezője van, arra meg nincs itthon megoldás (kisebbítés inkább az afro nők kívánsága). De valszeg ez is olyan, mint a göndör-egyenes haj, mindenki olyat akar, amilyen nincs neki alapból :)

Pikareszk 2013.08.13. 13:01:58

@Ms Watson: Én egyetértek veled abban, hogy a kamaszkor, az kamaszkor, csak épp a következő generáció hozzánk képest akar 'más' lenni :)

A példában épp az volt a lényeg, hogy szülő lehordta a gyereket, ahelyett, hogy megértette volna, hogy mivel most ez a szépségideál, a gyerek hasonlítani akar, nem pedig hülye. Így most van egy keserű gyerek, aki a szülei szerint még úgy se szép, hogy leutánozza a modelleket, szülő meg nem érti, mi a baja a kölyöknek, miéazokat a hülye modelleket utánozza? Kommunikáció ugye.. Meg az a felfogás, hogy a gyerek ellenem cselekszik, nem önmagáért. Ilyet is tapasztaltam. Szóval, szerintem ha azt alapul vesszük, hogy a kamaszkor az kamaszkor, minden időben (Tisza cipőben jeee) akkor igazán könnyíthentnénk a helyzeten azzal, ha nem felejtenénk el a sajátunkat, és nem abból indulnánk ki, hogy énisvoltamgyerek, de ezek a moooostaniak sokkkkkkal durvábbak. Mert ez baromság.
Mert apám és a Beatles épp olyan messze volt nagyapám táncdalaitól, mint én és az EAST17 anyám Kovács Katijától, vagy mint az unokahugom emoja és Hannah Montanája az apja Iron Maidenjétől.

A kiskamaszok testképével kapcsolatban.. láttam olyat magazinban, hogy a tiniknek szóló cikk fogyásra buzdított, és az ezen megspórolt pénzen egy új, csini-trendi ruha vásárlását javasolták.
Ez, plusz a kommunikáció -képtelen, önmaga fiatalkorát elfelejtett felnőtt együtt borzasztó veszélyes kombináció.

Pikareszk 2013.08.13. 13:02:50

Amúgy a zöld kávé egészséges állítólag.. hogy mennyire fogyaszt, azt nem tudom :)

Pikareszk 2013.08.13. 13:08:27

@Koriander: Miért lett gyomorgörcsöd?
Nem riogatni akarok, csak teljesen megdöbbent, amikor látom, hogy a szülők milyen nagyon tévúton járnak.
Aztán persze majd én is lehet hogy tévutas leszek (hehe, nem potyautas) mire oda jutok, és nem ismerem fel a jeleket. De igyekszem majd nem elfelejteni.
Nem tudom, hogy 3 éves gyereknek való -e a SW, én az ilyesmiben sosem tudok állást foglalni, mint erőszakos mese, vagy ami újabban megy, hogy a magyar népmesék milyen ócskák, mert csalásra és kisstílűségre okítják a gyereket. Holott, szerintem pusztán jó és rossz kérdésére bontják a történetet, és némi csalafintaságot is feltételeznek a főhősről, aminek ugye az ész az alapja. Felnőttként is kell néha 'okosabbnak' lenni másoknál... Meglátni azt, amit más nem, stb.

De hogy mi korai, és mi nem egy kisgyereknek, úgy értem vizuális inger értelemben, ehhez én teljesen rutintalan vagyok. Majd elgondolkozom rajta.

Koriander 2013.08.13. 13:37:39

hát a gyomorgörcs konkrétan a statisztikák miatt kerülget, kb. 12-13 évesen már van szexuális tapasztalatuk (és nem egy kis csókról és szoknyát felhúzom, vagy megszorongatom a másikat dolgokról van szó), pornóhoz egy kattintással hozzáférnek, míg azért ilyesmit én kb. már jóval húsz felett kukucskáltam meg előszőr és undorodtam, mondjuk nem az 50 árnyalatán "szocializálódtam", most meg pont a minap láttam egy 14 éves forma kislány kezésben...
(nem a SW-n volt a hangsúly :) )

Koriander 2013.08.13. 13:38:30

*kezében a buszon...

Pikareszk 2013.08.13. 13:59:22

@Koriander: Igen, gondoltam hogy nem a SW volt a lényeg, de az is egy téma, hogy most akkor mit nézzen meg mit ne nézzen a gyerek, mi erőszakos, mi suggal burkoltan erőszakot, stb.
Erre írtam hogy ez nekem magas, én erről nem tudok nyilatkozni.

Nos igen, a szexualitás kérdése.. Ami az én korosztályomban átlag 17 volt, az most átlag 14. Amiben benne van a 12 is meg a 18 is. Későn érő kislány voltam, eléggé elirányítva a szexuális témáktól, de látom, hogy manapság sem feltétlen téma otthon ez. Szülők kibuknak, hogy hol tart a gyerek, de egyszerűen nem beszélnek erről velük többet, mint húsz éve. Csak másképp fogják fel, vagyis bizonyos szempontból (hozzáférés) szabadabb a helyzet, míg más szempontból nem változott, hisz a statisztikák szerint alig valamivel kapnak több infót a gyerekek a szülőktől, mint régebben. Vagyis a kamaszok szerintem még inkább magukra vannak hagyatva, mint korábban, mert több dolgo szorulna értelmezésre, magyarázatra, többféle helyzettől kellene megóvni őket.
Itt szerintem az van a képletben, mint gátló tényező, hogy most, egy olyan korosztálynak van kamaszkorú gyereke (jó nagy általánosságban) aki még a szüleink, tabu-szemléletében nevelkedett, és ezt nagyon nehezen lépik át. Így kialakult egy méginkább kiegyensúlyozatlan állapot.
Lassú víz ez...

Reszet Elek 2013.08.13. 14:19:40

@Pikareszk: A korai szex kapcsán ha igaz lenne, amit írsz akkor ez nem világjelenség lenne, hanem honi probléma. Nem a tabukkal van itt a gond.
Általánosságban hozzánk képest sokkal több szarból kellene kiszűrniük az értékes dolgokat a mai kamaszoknak, mint nekünk kellett. Ez azt jelenti, hogy több segítség is szükséges lenne, viszont olyan szülőktől nehéz ezt elvárni, akik ellentétben a saját szüleikkel nem napi 8-9 órában dolgoznak és sokkal inkább leköti őket a napi túlélés, mint a korábbi generációt.

Pikareszk 2013.08.13. 14:47:41

@Reszet Elek: 'Általánosságban hozzánk képest sokkal több szarból kellene kiszűrniük az értékes dolgokat a mai kamaszoknak, mint nekünk kellett. Ez azt jelenti, hogy több segítség is szükséges lenne'

Ugyanezt írtam, csak nem a sok munkára, hanem a tabuként kezelésre vezettem vissza az okot.
Amiben egyébként igazad van, erre nem gondoltam, de azt továbbra is tartom, hogy óriási kommunikációs hiányosságokkal küzd a magyar társadalom felnőtt részének többsége.

Reszet Elek 2013.08.13. 14:56:53

@Pikareszk: Ezt akkor megintcsak az egész nyugati társadalom felnőtt népességére kell igaznak állítani, hiszen ugyanez a probléma mindenhol, ahol fogyasztói társadalom, reklámok, internet, túlhajszolt szülők stb van.
Másképpen: az alacsony szintű kommunikáció megint csak nem pusztán honi probléma.
Amúgy egyetértünk sajna. A probléma valós.

Pikareszk 2013.08.13. 15:11:24

@Reszet Elek: De azt én írtam valahol hogy ez honi probléma?
Ha úgy írtam, hogy otthon, vagy hasonlót, akkor az azért van, mert ottani példát látok, külföldi családokat nem ismerek. Nem azért, mert azt gondolom hogy csak nálunk működik rosszul.
Meg is kérdezem majd a kollégáimat.

Ms Watson 2013.08.13. 15:58:07

Hát próbálhatunk széllel szemben pisálni, meg a saját szánkízénkhez igazítani a világot. Az eredmény kétséges.
Szerintem van egy folyamat, a része a korai érés. De még nem olvastam el a Csányi összest :)

Mitől kell óvni a gyereket? Most hallottam, hogy 4 évessel 5 perc után ki kellett fordulni a drága belépős állatkertből, mert megijedt a vizilótól és halálfélelme lett tőle. Nehéz kitalálni felnőttként előre, hogy mitől ijednek meg, mitől félnek. Max figyelni lehet őket és sgeíteni a félelmeik legyőzésében, ami nem egyenlő a széltől óvással.

Pikareszk 2013.08.13. 16:42:27

@Ms Watson: Nem érzem még a bokámon, mi is a széllel szemben pisálás jelen beszélgetésben? :)

Pikareszk 2013.08.13. 16:43:44

@Ms Watson: A széltől óvás most hogy jön ide? Tényleg nem értem.

Koriander 2013.08.13. 16:50:09

@Pikareszk: gondolom az én 10:36-mra, hogy mindentől megóvnám...
de a helyzet az, hogy nem teszem,
hagyom felfedezni a világot és közben meg magamban mantrázom, hogy remélem nem történik ez, meg az meg amaz..., de hagyom, és jó messziről, hogy még véletlenül se kapjon az én aggódós energiámból :)), és irl kívülről meg laza szülőként hatok.
de nem szoktam még csipcsup ügyeket/ sebeket elbagatellizálni, ha vmi fáj és hozzámrohan ,hogy megütötte kap gyógypuszit és semmi baj majd meggyógyult, már ő is ezt mondja.

Pikareszk 2013.08.13. 16:57:36

@Koriander: Lehet Watsonnál ridegtartáson lesznek a pulyák, lehet nem is otthon lakik majd :D
Na jó, viccet félretéve.
Én ebben sem tudok állást foglalni, mert fogalmam sincs, milyen a szülői aggodalom. Azt tudom, hogy igyekszem majd a világ változásait számba véve egyengetni az útját, mert valóban, széllel szemben nem érdemes, a gyerek látja kárát, ha nem készül föl arra, ami körülveszi.
De ehhez mindenképp kell az, hogy 'képben legyen' aki gyereket nevel (a gyerekkel is, meg a világgal is). Hogy pl észrevegyem, ha baj van.

Koriander 2013.08.13. 17:32:59

@Pikareszk: hát, ami azt illeti, A. ősztől ridegtartásban lesz, ui. erdei oviba megy:
de.wikipedia.org/wiki/Waldkindergarten
gyakorlatilag reggel 9-15.00 kinn lesz a szabadban, az erdőben, talán majd posztban is megírom mondjuk az első hónap tapasztalatait. Mondjuk, ez itt kivitelezhető, mert nincsenek hajléktalanok az erdőben, Bp-en már nehezen tudnék egy ilyen jellegű ovit elképzelni, sajnos.

Ms Watson 2013.08.13. 17:41:04

@Pikareszk:
Ja, hát úgy általánosságban írtam a "mai világban" szerű gondolatok miatt. Az óvást is ebből kiindulva, ill. egy-két hallomásra épülő tapasztalat miatt. Néha tényleg látni, olvasni lehet erős túlzásokat, amik végül károsabbak a gyereknek.
Ridegen nem tartok, hát nem vagyok én szívtelen dög! Másrészt hülye helikopter szülő leszek (ha egyáltalán), már most is olyan vagyok a rokongyerekekkel, fosok mindentől, veszélyelemzési bajnok vagyok, még a csomagokat is lekötöm biztonságiövvel, mert hogy ne repüljenek....szóval nekem ilyen fajta aggódásom van, a "szörnyű világ"-szerű nem jellemző annyira. Bár kitudja, még mi jön elő 8) Azért nekem ennyi is elég.

Ms Watson 2013.08.13. 17:44:05

@Koriander:
Kullancsveszélytől fosnék.
Na látjátok, nem vagyok ridegbarát :)
A friss levegő biztosan jót tesz majd neki! Mi is erdőn-mezőn gyerekeskedtünk, szervezett keretek között biztosan még érdekesebb. Azt gondolom, hogy eredendően mindenkiben benne van a természet szeretete és a közelsége iránti igény, csak legtöbbekből sikeresen kiölik ezt.
Szerintem élvezni fogja, nyilván azért választottátok, mert passzol a személyiségéhez. Vagy csak ez volt?

Pikareszk 2013.08.13. 20:46:19

El kell mondjam.
Az unokahúgom, úgy köszönget a galamboknak meg a járókelőknek az ablakból, hogy : Heló Kinti!

:DDDDDDDDD

Koriander 2013.08.14. 13:44:09

@Ms Watson: a helyzet az, hogy jatszoteren hamarabb osszeszedi... a kullancsok a meleget es a szarazat szeretik, termeszetesen emiatt is aggodom.
az ovit a pedagogus miatt valasztottuk, de beadtuk mas helyekre is, vegul ez jott csak ossze...van akinek ez sem. ha meselek rola sokan irigykednek, a nemetek szemeben ez egy nagyon vagany dolog, en meg meg mindig emlekszem az ovodamra...legszivesebben odairatnam:-) imadtam, szoval en vmi klaszikusabbat szerettem volna, de itt szo szerint ember tervez isten vegez volt.

Pikareszk 2013.08.14. 19:11:10

@Koriander: :) Nincsenek véletlenek / Hétköznapi Ezotéria rovatunkat láthatják/.

Bármilyen jellegűbe is adnád, lenne buktatója, rejtett vagy nyilvánvaló veszélye, kellene következményekkel számolni. Ő meg amúgy is aktív kisfiú, nem lesz neki újdonság a természet és a mozgás.

Hello Kittyhez: Nem hajlandó elfogadni, hogy a Kinti logikus, ám nem megfelelő, mert hogy az Kitty.
A minap elmagyarázta az apjának, hogy 'Annak nincs egyszerűen értelme apa, ééérted?'

Ms Watson 2013.08.15. 11:16:39

@Koriander:
Tapasztalatom szerint a kullacsnak mindegy :(
Anyámat is vizsgálták Lyme-ra, nem lett egyértelmű, de inkább nem az. Volt ismerős erdész, aki elég fiatalon belehalt.
Bennünk is egy csomó volt már, az ország egyik legfertőzöttebb területe. A belvárosi minikertben (igaz vannak magas fák), simán belement rokongyerekbe (másutt meg a fűben tobzódtak). Alföldi emberem meg teljesen ledöbbent, hogy élete második kullancsa is nálunk esett meg. Szerintem jobban elszaporodtak és szemtelenebbek lettek, mint régen, akárcsak a rókák.

Valahogy úgy képzelem, hogy németéknél nem lehet nagyon elcseszni az ovit.
Én is imádtam az enyémet, pedig rosszaság voltam és folyton sarokban álltam, függöny mögé kellet költöznöm a délutáni sziesztára, meg kiküldtek az énekóráról is 8) persze, mert mindig pofáztam már akkor is....

Szerintem ez az erdei az aktív vagy hiperaktív gyerekeknek nagyon jó lehet, úgy képzelem, hogy sokkal többet adhatnak le az energiáikból, mint egy hagyományosban. Itthon van ilyen vajon? Csinálnék, bár nem vagyok az a hard-core cserkész fajta, de annyira távol sem áll tőlem.

makimano80 2013.08.15. 14:24:28

@Ms Watson: 'hard-core cserkész' :-DD

En antiszociàlis voltam oviban. Egyedul szerettem jàtszani. Suliban is szivesebben lettem volna sokàig magamban. A problémàk onnan jottek, hogy kiderult ez vmi tàrsadalmi elvàràs, hogy az ember màsokkal jàtszon.
Sokàra értek be hozzàm a tobbiek, vagy én hozzàjuk. Sajàt magam tàrsasàga sokàig jobbnak bizonyult, mint a tobbieké.
Elobbi megfogalmazàs arra irànyult, hogy fosulin talàltam rà arra a tàrsasàgra, akikkel igazàn jol tudtam érezni magam. Addig a sajàt korosztàlyomban nem leltem igazàn baràtokra. A legjobb baràtnom is 7 évvel idosebb nàlam, az elso pasim is ennyivel volt idosebb.

Fura, mert gondolkodàsomban koràn éro voltam, most meg jobb szeretek infantilis lenni. Az UFOk màr csak ilyenek. ;-)

makimano80 2013.08.15. 14:25:30

@Koriander: Nekem jol hangzik ez a szabadtéri ovi. Szerintem jo lesz nagyon. Remélem sok oromotok lesz benne! :-)

Koriander 2013.08.15. 22:14:36

@makimano80: halli:-) mar hianyoltalak magamban, hogy mi van veled? en is remelem, hogy szeretn fogja.
@Ms Watson: majd osztol tobbet tudok meselni, mondjuk en nem vagyok oda a vegyes csoportert, itt 20 gyerek lesz 3-6 eves, 3 nevelovel. csak jut lehetoseg a korosztapyos fejleszfesre is.

Koriander 2013.08.27. 14:48:14

@Rosa Rugosa: kifogyott a tinta:-)
pika nyaral, en meg vhogy keresem a zihletet.

Reszet Elek 2013.08.27. 22:53:40

De ami késik, nem múlik! Véget ért a nyár, kezdődik az új szezon...

Reszet Elek 2013.09.10. 22:39:05

Szervusz. Szellemjárás? :-)

Reszet Elek 2013.09.10. 22:52:00

Hűha! Ma este igazán bőbeszédű vagy! ;-)

Reszet Elek 2013.09.10. 22:54:15

Mostmár minden tekintetben vége a nyárnak, úgyhogy a sokezernyi rendszeres olvasónk örömére beizzíthatnánk a rakétákat. Kezdve egy jó kis braistorminggal. Biztos támadtak ötleteid ill. járva-kelve értek kivesézni való élmények (filmek, ,könyvek, zenék és miegymás).

makimano80 2013.09.12. 11:44:55

Mint "rendszeres olvaso" jelzem, hogy vàrom az ujabb iromànyokat. Csak vàrok turelmesen. ;-))

makimano80 2013.09.12. 11:50:26

5let. Ugyan lehet ez a kismama blogra passzolna, de tegnap làttam a hirt miszerint egy ujabb "apuka" adott életet a gyermekének. Vagyis hogy transzexuàlis személy. Az lenne, csak a bizarr terhesnaplo, ha az o terhességét kisérhettuk volna végig.
Hàt nekem az az egész nagyon fura.

www.life.hu/anyaskodj/20130911-sajat-otthonaban-szulte-meg-gyermeket-egy-nemet-ferfi.html

makimano80 2013.09.12. 11:51:00

Bocs, ezt inkàbb a Homokozoba kellett volna bedobnom.

Reszet Elek 2013.10.19. 20:40:29

@makimano80: Nekem meg nem fura, hanem végtelenül undorító! Szinte csak olyat tudnék ezzel kapcsolatban írni, amit még én magam is kimoderálnék. Jogilag férfi? Egy nagy túróst! A jog még a kromoszómákat is felülírja? Nincs annál gyűlöletesebb, ha valaki a természet rendjét is felülírná. Az ilyen csak egyet érdemel...

makimano80 2013.10.20. 09:45:01

@Koriander: Ez a fotos egy perverz elmebeteg és még meg is ideologizàlja magàt.
Vele és a modelljeivel, akik onként vesznek részt ebben, jo sok dolga lenne egy pszichologusnak. Egy egész kamaràt ellàtnànak munkàval.

Koriander 2013.10.20. 09:52:24

@makimano80: na egen, csak a modellszakma megítélése nem esik egybe a pornóval, pedig hasonlóan mocskos.

Pikareszk 2013.10.20. 14:21:22

Honnan tudjátok ezeket?

makimano80 2013.10.20. 15:14:47

@Pikareszk: Beszàmolokbol, filmekbol.

Reszet Elek 2013.10.20. 15:49:17

@Koriander: A pornó őszintébb. Tedd ki amid van és hadd szóljon.

makimano80 2013.10.20. 16:29:37

@Reszet Elek: Annyiban egyetértek, hogy a pornoban mindenki szàmàra vilàgos mirol van szo.
A modellszakmàban meg mindenféle olyan dolgoknak vannak kitéve a fiatal, még szinte gyerek modellek, amire alapbol nem vàgynak, nem is akarjàk, de sokszor, csak ugy tudnak befutni, ha bevàllalnak olyasmit, amit amugy eszuk àgàban sem lenne. Ez is egyfajta eroszak a nokkel szemben.
Nem àllitom, hogy minden esetben errol van szo, ennyire azért nem làtok bele a modellek vilàgàba, de az egy nagyon embertelen szakma.

Pikareszk 2013.10.20. 16:36:45

@makimano80: viszont a pornóiparban meg csak pornó van, más választás nincs. Szóval az meg a tömény nyomor.
Az igaz, hogy tudja mit választ, aki bekerül. De biztos hogy egészséges nézőpontja van annak az embernek, aki erre adja a fejét?
(Es most hagyjuk Vad Kati 151-s IQ-ját, nem intelligencia kérdése ez)

Reszet Elek 2013.10.20. 16:46:39

@Pikareszk: Egyik sem épít teljes személyiséget, inkább rombolja azt. Viszont a pornó valóban őszintébb "műfaj". Hogy társadalmilag melyik a károsabb? Ezzel kapcsolatosan már haboznék véleményt nyilvánítani. A pornó az emberi testiséget fals formában mutatja be de a szexus önfelszabadításának is eszköze lehet. A modell szakma torz testképet és igényszintet sugall. Szóval passzolom a kérdést. Persze definiálni kellene, hogy mi a divat, mi a funkciója és a pornóval kapcsolatosan (amely ugyancsak egyidős az emberiséggel) is célszerű lenne tenni egy-két ténymegállapítást.

Pikareszk 2013.10.20. 16:54:11

Az meg érdekelne, ha tudja valaki, hogy a görbe láb, vagy a csampas lábtartás a divat mostanában?
Minden fotón ugy áll a modell, amiért rám naponta rámszóltak anno :) (hála az égnek)

Pikareszk 2013.10.20. 16:57:51

@Reszet Elek: pornó - egyidős az emberiséggel?
A prostitúcióról tudtam ezt, a pornorol nem.
Szerintem a pornóipar is bőven épít sérült, abuzalt, beteg lelkű emberekre ( szereplok) Innen megközelítve talán a fiatalokat vonzó könnyű pénz sokkal többe kerül, mint gondolnánk. Vagy mint ők gondolnak.
Ha választani kene, inkább modell mint pornószínésznő lennek.

Reszet Elek 2013.10.20. 17:03:45

@Pikareszk: "A pornográfia olyan irodalmi művet, képet vagy filmet jelöl, melyben mezítelenséget vagy közösülést ábrázolnak nemi izgalom elérése céljából."

E definíció alapján szerintem simán belefér az egyidős.
A képi ábrázolást tekintve mindenképpen.
Az igazi károsodás nem a pornóból vagy a modell szakmából élők tízezreinek a sérülése, hanem azoknak a százmillióknak a kára, akik nézik, követni próbálják.

"A prostitúció általánosan a személyi szabadság kiszolgáltatása fizetségért vagy befolyásért. "

Ez alapján pedig ez is egyidős az emberi értelemmel.

makimano80 2013.10.20. 17:06:00

@Pikareszk: Persze, hogy nem egészséges az se. Màrmint a porno. Egyébként szerintem ez a rosszabb, mert eleve beteg a mufaj is, legalàbb is szàmomra. A modell szakma meg nem mindenféle perverziokrol, meg szenvedélybetegségekrol szolna normàlisan. Bàr az, hogy onsanyargatàsba kényszeritik a modelleket az is igen beteg dolog. Viszont vannak arra irànyulo torekvések, hogy ezt a trendet megàllitsàk és egészséges képet sugàrozzanak a nép felé.

Pikareszk 2013.10.20. 18:51:24

@Reszet Elek: Egyetértek javarészt, de azzal nem, hogy nem a pornóból élők tízezreinek a sérülése ai igazi kár. Dehogynem. Számszerűleg ugyan kisebb, de ezeknek az embereknek nagy része eleve sérült valamilyen módon. Pszichológus szerint tíz pornószínésznőből kilenc abuzált. Nagynak tűnhet az arány, ám ha körülnézünk, az 'átlag' foglalkozásúak közt is magas az arány.
Így előadni egy beteg dolgot, ami ráadásul rombolja a szexuális kultúrát, szerintem szimpla mocsok. És nem mellesleg sok kiscsaj hiszi, meg kissrác is, hogy dehátottcsakdugnikell :) , könnyű pénz :( :(
Fertőre fertő a válasz. Nagy Baj.
Ugyanakkor, teljesen egyetértek azzal, amit a megvezetett tömegekről írsz. De ahhoz, hogy ez valóban butítson, meg kell nézni, tetszenie kell, újra és újra meg kell keresni, ki kell kölcsönözni, satöbbi. Miért hiszi bárki, hogy ez a normális? Talán mert a többségnek nincsen meg a kellő mentális és érzelmi érettsége és alapja ahhoz, hogy szexuális életet folytasson? Talán mert összekeverik az intimitást a gerjedelemmel?
Talán mert az ember eredendően lusta, és ez a könnyebb út? (Jung szerint az emberiség legnagyobb luxusa a lustaság -nem pedig a freudi ösztönkiélés. Jung okosabb volt :D )
Nekem alapvetően más lehet a viszonyom a pornóhoz, mint egy férfinak, gondolom. Hisz máshogy működünk. Érdekelne, mi benne a vonzó egy pasi számára? A könnyű-gyors-mechanikus működés?

Reszet Elek 2013.10.20. 19:17:08

@Pikareszk: A számszerűsége miatt írtam, hogy nincsen jelentősége annak a néhány tízezer embernek (százmilliókhoz képest valóban nincsen).

Mit szerettél volna mondani ezzel az: "az 'átlag' foglalkozásúak közt is magas az arány" kitétellel? Úgy általában nagy arányban esnek a nők nemi erőszak áldozatául? Mert ha erre gondolsz, szerintem erre ne menjünk el. Ez már amolyan femcsi-antifemcsi irányba vinné el a beszélgetést.

A szexnek van egy állatias aspektusa is, nem hiszem hogy annyira misztifikálni és eroticizálni kellene! Nem vagyunk Vesta szüzek, hogy eljátszuk, nem tudjuk mi az a szőrős zacskó és meredt hímvessző.

Az együttlét néha valóban inkább "dugás" meg "baszás", de ez így van jól. Megvan annak is a maga varázsa. A gond ott van, ha valakinek a testi együttlét csak ebben merül ki.

Nem tudnám megfogalmazni, mi a jó a pornóban. Férfitársaim nevében meg pláne nem is nyilatkoznék. Minden bizonnyal van egy feszültséglevezető funkciója. Egyfajta vizuális emlékeztetője. A gond valószínűleg ott van, ha a pornónézés átlép egy határt. Ha az ember függővé válik (amúgy nő is lehet, tudok ilyenről). Ha képtelenné vagy csak csökkenten válik képessé befogadni ill. normál válaszreakciókat adni egy valós nő valós illatára, hangjára, ízére és nem sorolom mi mindenére. No ott már gond van. A többi dologról nem beszélve. Tévképzetek: méretbeli kisebbrendűség, tornamutatványok, az alap hogy órákig stb.

Szóval hébe-hóba egyet-egyet megnézni nem hiszem hogy az ördögtől való lenne. Ha az ember jól választ és figyelmes még talán hasznosíthat is dolgokat ám a netnek köszönhetően sokaknál nem ez a helyzet. Illetve sajnos nagyon kevés minőséginek mondható "alkotás" van itt is.

Pikareszk 2013.10.20. 19:23:01

'Mit szerettél volna mondani ezzel az: "az 'átlag' foglalkozásúak közt is magas az arány" kitétellel? '

Azt, hogy valószínűleg a pszichológusnak igaza van.
Mert azt kétlem, hogy a pusztán az anyagi lehetőség viszi a többséget pornózni.

Reszet Elek 2013.10.20. 19:23:14

@Reszet Elek: Még egy dolog, ami az eszembe jutott. Ha filmes műfajokról beszélünk, a horror sokkal ártalmasabb, de persze erről sosincs szó! Az emberek félelmeinek, fájdalmainak kipellengérezése, a tudatalatti birizgálása nem szúrja senkinek a szemét, a pornó fals szexuálzálása meg fertő, mocsok, szemét.
Ezzel persze nem a pornót védem, csak jelezném hogy értékítéleti szinten azért elég nagy gondok vannak.
A múltkor néztem, hogy az amszterdami kínzások és kivégzések múzeumába külön kedvezményes gyermekbelépő is van de a szexmúzeumba persze csak tizennyolc fölött lehet bemenni.
Szóval fura dolgok ezek...

Pikareszk 2013.10.20. 19:25:19

Aha, szóval nem bírod a horrort?

Reszet Elek 2013.10.20. 19:26:02

@Pikareszk: Meg lennél lepődve! Egyszerűen sokaknál olyannyira nincsenek gátak, hogy hihetetlen. Nem szükségszerűen nemi erőszakból adódik a dolog. Tudnék példát is mondani, de nem hiszem hogy helyes dolog lenne.

Reszet Elek 2013.10.20. 19:27:09

@Pikareszk: Nem. A tudatalattim gyanítom így is tele van mindenféle időzített bombával, nem teszek hozzá önszántamból.

Pikareszk 2013.10.20. 19:28:11

'A szexnek van egy állatias aspektusa is, nem hiszem hogy annyira misztifikálni és eroticizálni kellene! Nem vagyunk Vesta szüzek, hogy eljátszuk, nem tudjuk mi az a szőrős zacskó és meredt hímvessző.'

Van egy állatias aspektusa is, persze,és jó hogy van. De szerintem a misztifikálás meg az eroticizálás éppenhogy nem árt. Ránk férne, ha azt vesszük, hogy a többség miből tájékozódik.

Pikareszk 2013.10.20. 19:32:40

@Reszet Elek: A gáttalanság is adódhat sokféle előzményből, nem feltétlen erőszakból, ahogy írod. Ez pénzéhséggel párosulva..
De önbecsülés kérdése is. Az meg szerintem nagy mértékben a szocializációé, nevelésé.
messze kerülván ezzel az egész 'femcsi' témát- nem kívánkozik ide, nem is etikus, és nem is ez volt a célom.
Véleményem szerint óriási számokról beszélünk, ha abúzus, szexuális zaklatás, satöbbi témát feszegetünk.
Tartok tőle, hogy nem lennék meglepődve.
Mi ez a bennfentes hangnem?

Pikareszk 2013.10.20. 19:38:13

@Reszet Elek: Elek, érdekelnek az időzített bombáid!
Bírom az olyat.

Reszet Elek 2013.10.20. 20:10:04

@Pikareszk: Francba elszállt a kommentem!

Nem vagyok bennfentes, de láttam nemegy amatőr castingját! Az ember levesz dolgokat a hangszínekből, hanghordozásból, szóhasználatból. Függetlenül attól, hogy megrendezett-e avagy nem.

Szerintem meg nem olyan mértékű az abúzus csak sajna néhány frusztrált, beteg ember puskaporként és gumicsontként használja fel, azon céllal hogy lebontsa ill. homogenizálja a kétnemű társadalmunkat.

Az első igazán hangos segélykiáltások már felharsantak. Ilyen a Maki által fentebb linkelt "férfi" szülése vagy Japán növényevő fiataljai, a börtönre kárhoztatott francia apák, akiknek csak az a bűnük hogy meg akartak győződni róla, hogy a saját gyereküket nevelik, sorolhatnám napestig a példákat. Nagyon nagy a baj! Egyre több a passzív ellenállásba menekülő férfi (akik nem vállalnak kötelezettséget senkiért, nem partnerek saját maguk egzisztenciális kifosztásában), az egyre messzebb tolódó gyerekvállalás sorolhatnám. Hihetetlenül alacsony születési arányszám és még sorolhatnám.

A sok birka meg béget és liberáliskodik. Süllyed a hajó és érdemben senki sem mer (illetve nem kap elegendő nyilvánosságot) kiállni, hogy emberek baj van! Hogy ez a civilizáció a saját bázisát számolja fel azzal, hogy a saját népességének a stagnálását sem képes biztosítani illetve hogy kulturálisan hagyja magát felhigítani mindenféle idegen zárványként letelepedő sorsüldözött szerencsétlen Európába való beengedésével. Ez utóbbi pedig egyértelműen csak a fogyasztók számának a fenntartásáról szól, nem az ittélők érdeke. Csak az erősen rasszista japánokból nézem ki, hogy a hihetetlenül drasztikus népességfogyásukat valóban robotizálással váltják ki. Nálunk meg tömegelnek majd a sárgák, négerek, arabok, nők meg kísérettel járhatnak majd még az utcán is. Lásd Svédország lassan hol tart!

Szóval nagy liberál-transzi-metro-femcsi mainstream és fogyasztói társadalom, ti vagytok a gyilkosai és sírásói is egy jobb sorsra érdemes kultúrának...

Reszet Elek 2013.10.20. 20:11:02

@Pikareszk: Hehe! Mivel tudatalatti passzolom a kérdést!

Pikareszk 2013.10.20. 20:14:10

@Reszet Elek: Elek, abuzált gyerek vagyok, négyből három barátnő valamilyen módon hasonló élménnyel (más anyagi, társadalmi és földrajzi helyzet)

Mi van, elgurult? :) Mi ez a kirohanás?

Pikareszk 2013.10.20. 20:17:55

@Pikareszk: De nem ebből következtetek arra, hogy tömeges a jelenség!!!
Na mindegy...

Reszet Elek 2013.10.20. 20:58:09

@Pikareszk: Á dehogy! Csak vannak érzékeny pontok, amelyek olyanok, mint a vörös posztó. Ilyenek az abúzús, a nemileg nem egyenlő bérezés, a minden férfi disznó, a "kárrier" stb. Ezek mindig felindult állapotba hoznak.

Sajna mindenki a saját szájaíze szerint statisztikázik, vannak akik eszközként használják fel és sorolhatnám. És hogy hova fajulnak a dolgok? Még én is nagyon meggondolnám, ha mondjuk a játszótér mellett egy keservesen síró (urambocsá' sebes, sérült vagy hasonló) kisgyereket (mindegy milyen neműt) találnék kísérő nélkül hogy megvigasztaljam-e és együtt megkeressük-e a szülőjét! Mert ilyen beteg világban élünk.

Amit magaddal kapcsolatosan leírtál nagyon-nagyon szomorú. Nem lenne szabad olyan világban élnünk, ahol ilyesmik megtörténhetnek. Ilyen esetekben nyílik ki a bicska az ember zsebében. Sajna ezeket a problémákat a törvény erejével semmilyen módon nem lehet megoldani, megelőzni. Másra lenne szükség.

Koriander 2013.10.20. 21:45:04

jee, latom itt buli van.
@Pikareszk: en sem birom a horrort, de nem tudom meghatarozni, hogy miert, egyszeruen felek es nem birom vegignezni.
@Reszet Elek: latom mar szexeltek, szerintem meg alap,hogy orakig birja a pasi, de ok. legyen mas a tema, szerintem meg nem kene a nok nyakaba varrni azt, hogy nincs bizalom (ezt most az apasagis dologra ertem), kolcsonos bizalmatlansag esetleg, de fel nem foghatom, hogy miert akarna egy no egy kakukkfiokat? nem ertem, nem ertem, nem ertem.

Pikareszk 2013.10.20. 21:46:04

@Reszet Elek: A nemileg nem egyenlő bérezésre én is ugrom, attól tartok pont a másik szemszögből :D

Az abúzus régi ügy, másik vörös posztót, a CSBE-t (nem a hűtő lezabálását) érint. Ugyanis családtag volt az illető, mind a kettő, a nő is és a férfi is.
A helyzet kétfélesége nem arra sarkall, hogy megértsem a mögöttes tartalmakat, hanem arra, hogy felismerjem. Én úgy látom, hogy szexuális értelemben egy agyonszabályozott, konvencióktól bőven terhelt, tabugyártó korosztály a szüleimé. A korábbiakról nem nyilatkozom, időben túlságosan távol esnek ahhoz, hogy az akkor éppen csak ébredő emberi értelem befoghassa.
Ne feledjük, falu, tanyavilág, szomszédgyerek nevelése, falu szája, kurva leszel, izzadó sötétben nyögött, kiforratlan vágyak, akár ötven évesen.
Nem hibáztatom őket, értem a nyomorúságukat. Azt gondolom, ez öröklődő minta, többszörösen elkövetett generációs visszaélés, alanya lehet kislány és kisfiú, elkövetője nő és férfi egyaránt, utóbbi talán azért gyakrabban, mert az előbbit inkább köti a szégyen, maga előtt. Utóbbi ebben szabadabb, megítélésem szerint, önmagának többet enged. Elnézőbbek is vele, legalábbis ebben a kérdésben, hogy miért, azt tényleg nem tudom. Nem ítélet, megfigyelés.
Nem is fontos. Fontos az, hogy elhiszem, hogy nem vágy a századszorra is izzadt test, a kakasszó, a feketéllő láb és a sosem mondott szavak, a soha ki nem élt vágyak. Talán fel sem merültek. Nem tudom.
Hiba? Igen. Bűn? Az áldozat szemszögéből mindenképp.
Túl gyakori, ámbár a prűd, álszent közösségé épp annyira, mint az egyéné.

Pikareszk 2013.10.20. 21:53:35

@Koriander: Én a pszichésen is kihívásokat rejtő horrorokat bírom, az olyan sablonalkotásokkal, mint a Fűrész, vagy a Hannibal -sorozat.
A texasi láncfűrészes gizda, de a nevetséges fajtából. A puszta vérpocsékolás megnevettet, mert abszurd, a gyerekekkel készül sztorik a legrémísztőbbek : Orphanage, Kedvencek temetője.

Jó, én bírom, bevallom,nna.

Most olvastam modoros blogot, kilencvenes éveket. Höhö, légtalpas Nike, világítós Pumu, Disc, Air Max és társai. JAJ :D

Reszet Elek 2013.10.20. 21:59:03

@Koriander: Persze! Azért megnézném némileg aktívabb hölgytag mennyi ideig bírná! Ide-oda feküdni meg egy kicsit lovagolgatni könnyű! :-)
Próbáld ki a férfi párzó (de hülyén néz ki) mozdulatait órákig kivitelezni. Más testedzés nem is kell. Szóval nem az erekcióról hanem a fizikai terhelésről van szó. Legalábbis én korábban erre próbáltam utalni. Persze kicsi teknősökként nem probléma a többórás sem, de ugye itt most nem erről van szó.
Meg azért megnézném azt a pinát, amiben órákig csiszatoltak, milyen állapotba kerülne. Legalábbis a magam tapasztalataiból kiindulva. ;-) Az biztos hogy másnap minden leülésnél észbe idéződne a heves szerető...

Reszet Elek 2013.10.20. 22:02:33

@Reszet Elek: Hihi! Most nézem milyen nagyzolóan írtam. Mindenestre az érdekes amikor már könyörögnek az embernek hogy élvezzen végre el.

Pikareszk 2013.10.20. 22:14:48

@Reszet Elek: Ez a kínai csillagjegyem. A tiéd mi?

Kori?
Maki?
Watson?
Rosa?

makimano80 2013.10.20. 22:21:34

@Pikareszk: aszem én is majom vagyok. Mi màs lehetne a maki? ;-)

Reszet Elek 2013.10.20. 22:23:22

@Pikareszk: Hát elvileg a bivaly évében születtem.
Ami azt jelenti hogy (érdekes hogy a túlnyomó többsége még igaz is):

A Bivaly tulajdonságai:
Nyugodt és módszeres vagy. A Bivaly meglehetősen gyakorlatias: két lábbal, szilárdan állsz a földön, s szeretsz terveket készíteni, és csak azt próbálod megvalósítani, amit reálisnak, és elérhetőnek tartasz. Tevékeny vagy, egész életedben arra törekszel, hogy valami maradandót aIkoss.

Munka és család: Munkádban türelmes, aprólékos vagy és igen kitartó, ha valamit elhatározol, tűzön-vízen át megvalósítod. A család nagyon fontos számodra, s partnerkapcsolatodban - még tudat alatt is - a nyugodt, harmonikus társat keresed, olyat, aki általában mindenre igent mond és jól kiegészít téged. Te szabod meg a szabályokat. Társadtól megköveteled a hűséget, és az odaadást.

A Bivaly-férfi nagyvonalú társával, kényezteti, de nem tűri el tőle az ellentmondást. De még ezek a keménynek mutatkozó férfiak is igen sérülékenyek a szerelemben. Ráadásul féltékenyek is.

Negatív tulajdonságok: A Bivaly merev, hagyománytisztelő, konzervatív. Az újat gyanakodva fogadod, szívesen meghallgatod mások véleményét, de ritkán engeded ezeket közel magadhoz: makacson ragaszkodsz saját elképzeléseidhez.

Pozitív tulajdonságok: Nehezen kezdeményezel barátság, a magányt jól tűröd. De ha valakinek mégis sikerült közel kerülnie hozzád, akkor neki igen jó barátja vagy. Ugyanakkor tudsz önző és vaskalapos is lenni. Mégis, aki kapcsolatba kerül veled, elsősorban nem ezeket a tulajdonságaidat veszi észre; nyugalmad, megbízhatóságod rokonszenvet és szeretetet ébreszt.

makimano80 2013.10.20. 22:24:17

Na, most megnéztem. Tényleg majom vagyok, de a jellemrajz marhàra nem passzol ràm. Talàn, ami a humort illeti, de hogy mindent jàtéknak fognék fel és felszines lennék? Hàt ez nagyon nem.

Pikareszk 2013.10.20. 22:26:55

@makimano80: egy kicsit talán... a könnyedség, az öröm és jó keresése a dolgokban...

makimano80 2013.10.20. 22:28:32

@Pikareszk: Sziaa Pika! :-)

Mi vagyunk a majom csapat. Bosszantsuk a bivalyt! ;-)

makimano80 2013.10.20. 22:29:03

Koriander, te mi vagy a kinai horoszkopban?

Pikareszk 2013.10.20. 22:30:25

@makimano80: A majom a bivaly (ox) hátára ugrik, és onnan osztja az észt, szórakoztatja a népet, irányítja a 'járművet'. :DDD

Reszet Elek 2013.10.20. 22:31:55

@Pikareszk: A másik témához.
Azt hiszem hogy akit a mezőn megtámadnak a farkasok onnan kezdve minden bokorban farkast lát. Nekem szerencsém volt. Talán ebből adódóan is vagyok kifejezetten jóhiszemű. Persze többször is megjártam már ezzel, de nem bánom. Inkább ez, minthogy lábujjhegyen járjam végig az életem, mindenhol farkasokat keresve.

Valahol olvastam, hogy a kirívóan erőszakos bűncselekmények elkövetői szinte kivétel nélkül átestek gyerekkorukban valamilyen súlyos traumán, mint rendszeres bántalmazás stb.
Valahol beprogramozódik, hogy a szülők továbbörökítsék (természetesen nem genetikailag értve) ezeket a "bűnöket", viselkedési mintákat. Ezt a folyamatot pedig egy elhallgató közeg még elő is tudja segíteni. Nagyon nehéz lehet kiszakadni ebből az ördögi körből és a nyomait még legjobb esetben is egy életen át cipelni kell.

Számomra ez az igazi jelentése a bibliai eredendő bűnnek!

Koriander 2013.10.21. 09:53:39

sajnálom, hogy tegnap nem tudtam visszajönni, de ismét fogzUNK, meg a nagy is köhög, ép egy meghűlésen vagyunk túl, így meglehetősen "intenzívek" az éjszakáink. világmegváltó dolgokra/blogokra nulla energia.

most direkt megnéztem ezt a kínai ezomicsodát: ezek szerint nyuszi vagyok :)).jó tudni.
ami Elek a 21:59-esedet illeti, ok. elfogadom, ha neked csak krampácsolás létezik szexuális együttlét címszó alatt, akkor persze, azért akadnak férfi párzót is kimélő pózok, má' megint ezek a szegény férfiak és a telhetetlen passzív nők. Azért, te sem könnyen szabadulsz a sémáidtól.

Koriander 2013.10.21. 10:09:49

még visszatérve picit a pornóhoz, ezt pont Rita összegezte a legjobban a BAn, hogy ő se lenne faszimádó, ha kvázi első szeretőnek azt a sztár orthopédust kapja ki, aki kinézetre mint egy görögisten, többnyelven beszél, szakmájában sikeres, viszont szex közben köpköd, mint egy teve (nyilán pornón szocializálódott) és olyan sebeséggel dönget, mint egy singer varrógép, azt írta, hogy írtózna a szextől és beerné havi egyyel az ilyen mókát, kötelességtudatból.

makimano80 2013.10.21. 10:35:39

En kifejezetten kàrosnak tartom a szex pornobol valo "tanulàsàt".

A kamasutràbol, vagy egy izlésesebb erotikus filmbol lehet ellesni dolgokat, de a pornonak nem sok koze van ahoz, amit a nok igazàbol élveznek.

Es igen, Koriander, szerintem is igy van. Ha egy fiatal fiu a pornoban làtott dolgokat "koveti" el egy fiatal lànnyal, annak egy életre elmehet a kedve a szextol és sosem fogja tudni igazàn élvezni, aztàn majd a pasik ràmondjàk, hogy egy aszexuàlis fapi.a. A fiunak meg fogalma sem lesz rola mit is kellene tennie, ahoz, hogy igazàn minoségi szexben legyen része neki is.

Reszet Elek 2013.10.21. 11:50:27

@Koriander: @makimano80: Érdekesen egyoldalú a megfogalmazásotok. Megint csak a férfi ad, a nő kap és élvezi (vagy nem). Számos szexuálisan alulművelt nő van (csak nehogy kijöjjön hogy ez is a férfiak hibája), akiknek korántsem ártana egy kis "művelődés".
Természetesen nem csak krampácsolás létezik, erre utaltam a teknőcökkel.

Pikareszk 2013.10.21. 12:01:58

Elek, mindkét félre ráférne némi műveltség. Nem pornó...

Koriander 2013.10.21. 12:09:40

@makimano80: mondjuk spec én pornóból tanultam meg, hogyan kell egy óvszert rutinosan felrakni:)). a hangsúly, ahogy Elek is írta a valóság helyes érzékelésén van. Én tudom, hogy a pasim nézi a barnalányok-vöröslányokat itt a zindexen, meg pornót is, bár ha így a rákérdezek,hogy látott-e vmi érdekeset inkább az uncsi a válasz, meg kb bármelyikünk ismeri az alapkoreográfiát.
A bajom az egésszel, tényleg az, hogy a pornónál világos a kereslet-kínálat, míg a modellszakbában nincsenek világos határok, számomra egyszerűen undorító ez a fotós pasi, és megérdemelné, hogy rács mögött rohadjon , mi az hogy azzal kezdi, hogy odaadja a faszát és cserébe a csaj fényképezzen. Férfiakra nézve is kitaszítandó, amit művel, mert pont az ilyen aberrált idióták miatt esik a nagy többség a "mind disznó" skatulyába, pedig ezt a disznót a férfiak is ki-és megvetik. Ezért érzem túlzásnak a ribisétákat is, mert pár számkivetett bünöző idióta miatt egy egész csoport a sommás elítélés alá kerül. nna. nem kérdés, egyetlen normális, józan férfi számára sem, hogy a nemi erőszak az bűn, az tilos, azt nem szabad. nem tudom hogyan írjam le. Ép most néztem meg a római vakációt (tegnap) és tényleg úgy gondolom, hogy a legtöbb férfi hasonló szituban nem él vissza egy nő bizalmával lsd a kezdő jelenet, hogy Audrey elalszik az utcán a római éjszakában. Pont ezen tünődtem, hogy ez akkor még egy teljesen reális sztori volt, még a szüleim ismerősei mesélték, hogy a háború után, amikor iszonyat meleg nyári éjszakák voltak, simán kivitték az emberek a kempingágyat és kinn aludtak az utcán, megtehették. ma ilyesmi, nagyvárosban?

Koriander 2013.10.21. 12:21:46

"Érdekesen egyoldalú a megfogalmazásotok. Megint csak a férfi ad, a nő kap és élvezi (vagy nem)."
menj már... komolyan, ha nekem lenne faszom, nyilván az evolúciósan aktívabb szerep nekem jutna, de miután a passzívat kaptam, miről beszélünk?

Pikareszk 2013.10.21. 12:38:12

Cori, abba ne hagyd, nagyon jól mulatok :)

Volt vendégem, aki hasonló okból kert műkörmöt. Látta a filmben, hogy műkörmös kézben mennyivel jobban mutat a penisz.
Elek, mie' vagy megsértődve?
En mar csak feminista vagyok, harmadik generációs, dehát álszentség volna nem annak lenni. Szeretek írni, olvasni, nem férjhezmenni, dolgozni, jól keresni (ugyanannyit mint bárki, ugyanazért a munkáért) tanulni, utazni, szabadon szexelni es dönteni az eletemrol.
Egyik se zárja ki hogy szeressem a férfiakat, ámbár egyik sem irányozza elő hogy balvanyozzam őket. Nekem igy jó, egyenrangúságban.
Oszt főzök is meg szülök is majd ;)

Na, megenyhültél?

Pikareszk 2013.10.21. 12:39:24

@Koriander: en igen aktív vagyok farok nélkül is. Miről beszéltek?
A befogadó szerep adott, azt nehéz lenne kikerülni :D
De hogy passzivitás?

Koriander 2013.10.21. 12:40:11

latod mar ki is toroltem a koromlakkos kommentet:-) ha a tobbiek nem olvastak zanzasitva a noi aktiv szereprol es ennek elvezeserol volt szo.

Koriander 2013.10.21. 12:46:25

@Pikareszk: aktiv-passziv, adakozo-befogado, fasz-pina, errol beszelunk:-)

Koriander 2013.10.21. 12:47:48

viszakukaztam a kommentet, ha mindenki olvasta viszontmegy ismet a szemetbe.

Pikareszk 2013.10.21. 12:55:39

Szerintem ez az aktív-passzív felosztás egyszerűen hülyeség.
Szexuális es egyéb értelemben is. Egyszerűen nincs igy, nem vagyok passzív, es tok jó. Szavaiddal elve, nem volt meg panasz.
Ha passzívan élnénk az életem, nem itt tartanék. Persze lehet hogy miattam mennek évezredes kultúrák a levesbe, esik szét a civilizáció, es jön el az armageddon :)

Pikareszk 2013.10.21. 12:56:58

:D
Tényleg jól szorakozom!

Kosz Cori!!

Koriander 2013.10.21. 13:01:56

@Pikareszk: ( hehe, szórakozás, mostanában nekiestem a Keresztapának, hát az mekkora egy film, komolyan)

Koriander 2013.10.21. 13:06:26

@Pikareszk: gondolom a passzív az arra vonatkozott, hogy a nők úgy általában passzív tengericsillagként múlatják az időt a pásztorórákban.
(tengericsillag-kezét lábát szétteszi és várja a beteljesülést és a szegény tengeri csikónak meg 35 per/perc farokcsapkodást kell végrehajtania), Tudom a csikók nem párosodnak a csillagokkal, de tök mindegy, inkább a passzívra és az aktívra példa.

Reszet Elek 2013.10.21. 13:07:10

@Koriander: @Pikareszk: Annyi mindent írtatok az általam bálványozott szex témájában, hogy egy kicsit érlelem a mondanivalómat mielőtt leírnám. :-)

Koriander 2013.10.21. 13:11:57

@Reszet Elek: ok., csak nehogy megsavanyodjon :D

Pikareszk 2013.10.21. 13:35:34

Nagyon jó, egy remekmű.
Nem lennék jó kritikus, aradozom.

Jártam a bárban, es a templomban, ahol forgattak a Keresztapat. A templom az, ahol a lövöldözés (az egyik) van.
Szicília az egyik legmegkapobb hely, ahol valaha jártam. A falu, nem messze Taorminatol (Csontváry tökéletesen visszaadja a város hangulatát) tele van Brando képeivel, a kocsma egy kis Keresztapa-múzeum. Ha találok képet, majd feldobom.
Van egy szentnek tartott hely a falu szélen, egy völgy fölött. A völgy egyik vége a tengerre, a másik meg az Etnara nyílik, középen, a völgy oldalában kis hegy, rajta kis kápolna. Végigsétáltam a kapolnaig, es a fejemre szállt egy pillangó, percekig ott csücsült.
Az Etnarol belátni az egész szigetet, a váltakozó olaj meg narancsligetek, szántóföldek olyanok mint a mozaik.

Pikareszk 2013.10.21. 13:37:53

Ja, ettem igazi cannolot is, azt, amivel meg akarjak mérgezni a lányt. Direkt ugyanolyat kertem, a pultosfiúra nagy benyomást tett a tajekozottsagom. Meg aztán a hegyomlas méretű exem is. Azt mondtak ra, hogy A svéd :D

Pikareszk 2013.10.21. 13:49:27

Na, most jó nagy arcoskodásnak tűnhet, pedig csak lelkendezem.
Most néztem meg a Római vakációt :)
Ez a Bradley egy rendes ember.

Elek, benn ne ragadjon semmi.

Cori, tengeri csillag csikóhal :DDDDDDDDDDDDD

makimano80 2013.10.21. 16:18:30

@Reszet Elek: Màr ne haragudj, Elek, de az, hogy némely nokre is ràgérne a "muvelodés" még rendben is van, de hogy ok aztàn plàne ne a pornobol tanuljanak, az igen fontos volna. Abbol max. annyit lehet tanulni, hogy vàljon szexuàlis tàrggyà. Ha màr tanulàs, akkor kàmaszutra.
Annàl meg izgalmasabbat, mint, hogy az ember a pàrjàval egyutt fedezze fel a pozokat aligha tudok elképzelni. Ezt ugy értem, hogy esetleg ne a pornobol "muvelodjon" a pasi, majd igyekezzen ràeroltetni a pàrjàra, mert a filmben is de tetszett a nonek. Ja, ha jol megfizetik....

Reszet Elek 2013.10.21. 16:18:49

@Pikareszk: Szörnyű, hogy a mindenféle ügyintézések mennyi idejét elrabolják a szegény pógárnak...

Koriander 2013.10.21. 16:23:18

@Reszet Elek: na kikeltek már a kiscsirkéid, vagy még kotlasz? izgalommal várom, hogy mit akarsz a fejünkhöz vágni a bálványoddal kapcsolatban. Egyébként tudtátok azt, hogy a pingvineknél a kakas kotlik és a pingvitojó szerzi a táplálékot, milyen progresszívek.

Koriander 2013.10.21. 16:24:32

@makimano80: hirtelen beugrott még a banyás conversationünk a no entrance-ról :))

Pikareszk 2013.10.21. 16:27:19

@Koriander: igen, bizony!
Es hogy a mezei pockok életük végéig hűségesek, egy nősténnyel/himmel élnek es parzanak egész életükben.
Mert a vazopresszin genjük nagyon hosszú, es az felel a hűségért.

Koriander 2013.10.21. 16:28:42

@Pikareszk: benned egy biológus veszett el. ez emberekre is hat? hol kell ilyen vazopresszin koktélt rendelni?

Koriander 2013.10.21. 16:31:06

@Pikareszk: mondjuk vazo ide vagy oda, egy pocokcerkával én se mernék nagyot és pláne sokat álmodni...

Pikareszk 2013.10.21. 16:32:51

@Koriander: az emberben is van ilyen gén. A genetikusok es a pszichológusok szerint is ezen múlik, illetve ennek a hosszan a hűség. Meg persze a szocializáció, satöbbi. De a hajlam, az alapvető beállítódottság ezen múlik.
Szerintem sokkal többen lépnek félre annál, mint amennyien valójában ilyenek. De ez mar más kérdés.

Pikareszk 2013.10.21. 16:34:02

@Koriander: hosszú cerka, hosszú gén = megfogtuk az isten labat.

'a pszichológusok egy része'

Reszet Elek 2013.10.21. 16:34:42

Batár szerencsétek van, hogy megint elszállt a kommentem. Nagyon csúnya, malac dolgokat írtam le és igen hosszan is...
No mindegy erőt gyűjtök és később újra leírom.

Koriander 2013.10.21. 16:37:23

valahogy ez nem a te napod, Reszet, avagy tévedek?

Koriander 2013.10.21. 16:39:07

a monogámia szerintem elhatározás kérdése, és egyet kell értsek a férfihangos expertekkel, hogy valahol tényleg ez választja el a zembert az állatoktól, a vadont a civilizációtól.

Pikareszk 2013.10.21. 16:39:54

Mert azt hiszik, az a jó szex, ami házon kívül van. Hogy az az izgalmas. Egymást meg nem is ismerik, mert prudek es lusták.
Persze, húsz (X) év hossz idő, meg vannak agyament helyzetek.
De az arányok es az otthoni minőség jobb lenne, ha elsősorban magát fejlesztené a kedves delikvens, aztán keresne a 'másszínű' punciban a megoldást az unalmas szexuális életére.

Reszet Elek 2013.10.21. 16:46:31

@Pikareszk: Mintha a gólyák is egy párral lennének egy életen át. Meg ködlik valami némely sasokról, de ez nem biztos.
Az alapvető probléma, hogy az embert nem 60-70-80 évre tervezték, max huszon-harmincon évre. Innentől kezdve meg ugye mondjuk hat év hűség nem negyven meg ötven év.

Koriander 2013.10.21. 16:47:09

@Pikareszk: bébi emmeg most mire ment? nem csak a férfiak lépnek félre. a nőkben ugyanúgy megvan.

makimano80 2013.10.21. 16:47:16

A kihivàs nem abban van, hogy minél tobb partnert begyujtson vki, hanem, hogy azzal az eggyel minél szinesebb legyen és azt az egyet megtartani, nem hagyni kihunyni a làngot.

Koriander 2013.10.21. 16:48:47

@Reszet Elek: hattyúknál van, ott biztosan tudom, sőt ha az egyik meghal, a másik utánahal, tkp. ezért a hattyúk az örök szerelem jelképei.

Reszet Elek 2013.10.21. 16:48:47

@Pikareszk: Hahaha! Ez megint csak egyoldalú! Hölgyek is fejleszthetnének magukon. No meg azért ők is nyerítenek idegen széna után...

Koriander 2013.10.21. 16:51:13

@Reszet Elek: egyre jobb, már a zabolátlan kancáknál tartunk :))

makimano80 2013.10.21. 16:52:00

@Reszet Elek: Igen a golya is. Egyszer egy golyalàny megsérult és a Hortobàgyi Nemzeti Parkban lévo madàrjorhàzban gyogyitottàk. Egy nagy ketrecben volt, hogy addig ne induljon meg mig meg nem gyogyult. A pàrja utàna ment és ott volt vele ketrecen kivul, mig meg nem gyogyult az asszonyka, majd egyutt elrepultek. Szerintem ez olyan kedves kis sztori.

A màsikra, tudod lehet, hogy innen nézve az àllatoknak 6 évig huségesnek lenni nem nagy kunszt, de az o kis életukben, az az o teljes életuk, tàhàt nekik ugyanaz, mint nekunk.

makimano80 2013.10.21. 16:53:13

Mi ez az àllatsàg, kérem?! :-D

Reszet Elek 2013.10.21. 17:02:36

A szaxizáshoz és a nem a kedvencemhez.
Azt hiszem az egyik legintimebb és legelfogadóbb érintkezési forma. Csak fejben kell átállítani a dolgokat.
A párod letérdeltet maga elé, a szemedbe néz és rádmosolyog, aztán csak ennyit mond: "tudod mi a dolgod". A teremtés legtökéletesebb formájú alkotásával, a nemzés megtestesült csodájával szembesülve, azt szinte áhítatosan imádva csakis a végtelen odaadó gyönyör cikázhat végig kicsi testeden, amelyet betetőz az öröm, hogy ajkad, szád és kezed dícséretes munkájának köszönhetően eme égi instrumentum életre kel, hogy betöltse Isten adta feladatát és örömöt okozzon! Eközben párod újra megsimogat, elmondja milyen jó érzés a szádban lenni és milyen ügyes vagy benne, hogy jobb vagy, mint bármelyik profi kurva és hogy legszívesebben úgy aludna el hogy folyamatosan benned van. Szóval valami ilyesmi. Nem folytatom a csúcspontig. :-)
Igazándiból sok minden csak lelkület kérdése. Persze ha már nincsen meg az újdonság öröme illetve sok tekintetben a megszokások dominálnak egy kapcsolatban, nehéz fejben átállni.
A hűtlenség legfonosabb hajtóereje valószínűleg a kaland és az újdonság varázsa (függetlenül a nemtől).

Pikareszk 2013.10.21. 17:11:19

Ki beszélt kizárólag a férfiakról?
Mar a pockokrol is egyenrangúan írtam.
Ja, a másszínű punci?
Az lehetne nagyobb farok is.

Nem kaptatok el, hiába próbálkoztok. Elek, te meg komolyan........

Pikareszk 2013.10.21. 17:15:43

Szerintem ez szimplán a te fantáziád.. Leterdeltet...Tudod mi a dolgod..
Jáááj :DDD

Koriander 2013.10.21. 17:17:29

@Pikareszk: ott téveszetettél meg minket hogy cerkákról meg másszínű puncikról beszéltél, ebből heteroszexuálisként nekem az első asszocom az volt, hogy férfiakra célzol, nőként nem érdekelnek a másszínű puncik, há'csak ezért. szóval megvagy!

makimano80 2013.10.21. 17:19:45

Szerintem Elek titokban porno regényeket ir. Ez pont olyan volt. :-)))

Koriander 2013.10.21. 17:21:35

"Leave the gun, Pika. Take the cannoli."

Koriander 2013.10.21. 17:26:14

emmost tényleg olyan családi ebédes kis baszkolódás lett, még egy idézet a Kerösztapából:
"Never tell anybody outside the family what you're thinking again."
na mindjárt nekiállok lesöpörni az abroszt, mit móderáljak? demokrácia van.

Reszet Elek 2013.10.21. 17:32:17

@Koriander: Ez a reflex gyakorlással eltűntethető.
Alapjában véve egyetértek azzal amiket leírtok, de engedtessék meg nekem hogy egyfajta fogadatlan prókátorként férfiúi oldalról is árnyaljam a képet.
Az a közvélekedés illetve ezt sugallják, hogy a férfi felel nem csak a saját , de párja gyönyöréért, kielégüléséért. Erre próbáltam utalni korábban, erre a hátradőlünk és elégíts ki mentalitással. Sok nő baromira nincs képben magával. Múltkor mesélte egy szexshopos hölgy, hogy berongyolt hozzá egy jól öltözött, választékosan beszélő, műveltnek látszó középkorú nő és azt sem tudta, hogy mi fán terem az a g-pont. Szóval egy kis kegel gyakorlat vagy hogy meglegyen a saját pinájának a térképe a fejében, hogy hol mennyire esik jól, hogy ágyban hogyan tudja elengedni magát a nő vagy hogy a párjában (és magában is) hogyan tudja felkelteni a vágyat... Szóval ezeknek azért alapvetőnek kellene lennie.
Nekem a nők hölgyek akár femcsik, akár nem, amíg nem tesznek ezzel ellentétes dolgokat. Tudod, írtam már, az ember igyekszik úriember lenni, de ez nem azt jelenti, hogy otthon nem húzza el asszonya "nótáját", hogy a füle is kettéáll.

Pikareszk 2013.10.21. 17:34:14

@Reszet Elek: nem tudom. Nekem nem létfontosságú a kizárólagos hűség, magam sem hiszem hogy hűséges típus vagyok.
De mi meg az elején vagyunk, hat ki tudja?
Eccermegjavulokeeeeen

Reszet Elek 2013.10.21. 17:39:09

@Pikareszk: Hát szerencsére nem csak fantázia! :-)
Mindenesetre nagyon kellemesen meg tudja fűszerezni a dolgokat és erősen emel a cekcuális izgalmi görbén is.

Koriander 2013.10.21. 17:39:53

@Reszet Elek: g-pont nincs, erre volt vmi cikk pont itt az indexen, hüvelyi orgazmus van, ami igazából a klitorisból kifutó, hüvelybemenetet is körbevevő idegszálakkal van öfben.
Kár, hogy nem jár erre Tempus, ő legalább tanult anatómiát :)) én csak érzéseket ismerek.
amit a kettéáll a füle írsz meg enyhén szólva is félreérthető, én ismerlek, hogy nem vagy asszonyverő és igazából az intenzív dugásról beszélsz, de ez ebben a szövegkörnyezetben, bocs, de egyáltalán nem egyértelmű.

Koriander 2013.10.21. 17:41:56

cekcuális ?
még egy ilyen cöccögés, és repülsz, Cukorborsó. ne affektálj.

Reszet Elek 2013.10.21. 17:42:25

@Koriander: Köszi a helyesbítést. Nem vagyok a pénz számolva, asszony verve jó elv híve.

Reszet Elek 2013.10.21. 17:46:18

@Reszet Elek: Az hogy nem kell mindig törékeny virágszálként bánni nőnkkel az ágyban (vagy akörül) az egy dolog. Nőt verni meg egy nagyon másik dolog. "...nem ugyanaz a műfaj, nem ugyanaz a játék, nem ugyanaz a sportág..."- hogy Jules Wiennfieldet idézzem a Ponyvaregényből.

Pikareszk 2013.10.21. 17:47:58

@Reszet Elek: de most tényleg gyakorló nőknek akarod eladni a szopást? :D
Vagy mindez azért varrt Cori azt írta hogy nem a kedvence?

Pikareszk 2013.10.21. 17:48:57

@Koriander: te most dominaban adod elő? ;)

Koriander 2013.10.21. 17:50:30

:))
most mennem kell, addig azért ne egyétek meg egymást, vagy legalább hagyjatok nekem is valami harapnivalót.

Koriander 2013.10.21. 17:54:39

kaptok még egy idézetet:
"It was not perhaps the warmest friendship in the world, they would not send each other Christmas gift greetings, but they would not murder each other. That was friendship enough in this world, all that was needed.”
:)) értitek, ugye?

Reszet Elek 2013.10.21. 17:56:35

@Koriander: és lehetőleg valami jó húsosat!
Hát igen! Végülis Kori miatt írtam, amit írtam. Csak a mentalitás tekintetében próbálom a férfiúi szempont bemutatásával nyitogatni a szemeteket, elméteket. Már csak egy glória hiányzik!
Hopp! Mi ez a fényes karika a fejem fölött? Ajjaj...

Reszet Elek 2013.10.21. 17:58:52

@Koriander: A keresztapa elején bírom a fogadószobás jelenetet. A szóhasználatot meg ahogy a pék (talán Nazorine) beszél, a kiejtését.

Pikareszk 2013.10.21. 18:03:38

@Reszet Elek: de ám nekünk nyitva van a szemünk :)
Nekem oraltemaban biztos.
:)))

Pikareszk 2013.10.21. 18:05:07

En ezért kaptam a gloriamat!!!
:D

makimano80 2013.10.21. 18:05:24

én azt hittem oràlnàl a szànkat kell kinyitni, nem a szemunk. A francba! Akkor tényleg rosszul csinàltam eddig. :-/

Pikareszk 2013.10.21. 18:24:52

@makimano80: ejnye Maki. Hat látod Elekbacsi felvilágosító missziója milyen fontos!
;)

Reszet Elek 2013.10.21. 19:17:08

@makimano80: Hát ha elég "méretes" a hódoló úgyis kinyílik a szemed!

Reszet Elek 2013.10.21. 20:23:09

"A tesztoszteron hatására jön létre a nemi vágy, de az agresszió is."
Ennyit a férfiak védelmére...

Pikareszk 2013.10.21. 20:44:03

:/
Most néztem az On the spot Indiáról, az ottani kasztrendszerről szóló részét, meg a törzseket bemutatókból is párat.
Iszonyú kegyetlen törvényeik vannak más népeknek. Nekünk nagyon jó a helyzetünk, hozzájuk képest. De itt sem volt rózsás nehány évtizeddel ezelőtt.
Örülök hogy változik a világ.

Reszet Elek 2013.10.21. 22:09:49

Még évtizedekkel ezelőtt is messze jobb volt a helyzet nálunk. A harmadik világ középkori kulturális közegéből senkit sem lenne szabad beengedni Európába.

Reszet Elek 2013.10.21. 22:15:50

Hínnye de csöndben vagytok! Csak nem az életeteket élitek?

Pikareszk 2013.10.21. 22:20:40

Más szemszögből nézzük a helyzetet.

Különben nyugat szamara a kelet-európaiak az új feketék.

makimano80 2013.10.21. 22:24:56

àà, nem, csak tele volt a szànk, nem jutottunk szohoz. ;-p

Legalàbb is én, szivtam, bàr nem a hagyomànyos értelemben. Munkàbol jovok ugyanis.

Az oràlisra visszatérve, azt kell mondjam nem minden pénisz komptaibilis minden szàjjal. A fogak is gyakran akadàlyt képeznek, ugyhogy lehet nagymam korban lesz az az igazi. Bàr jelenleg tokéletesen elégedett vagyok minden szempontbol a pàrommal.

Nekem amugy nem jon be a nagy farok. Màrmint nem szo szerint, de kellemetlen tud lenni. Az meg nem az igazi, ha minden mozdulatra figyelni kell, nehogy fàjjon.

Koriander 2013.10.21. 22:36:52

en meg azon kuncogok, hogy a szoposszaju Palvin posztja alatt elemezzuk az oral lelektanat:-)

makimano80 2013.10.21. 22:48:02

@Koriander: Hàt, csak hogy kapcsolodjunk a poszthoz. ;-)

Reszet Elek 2013.10.21. 23:08:17

Orál és morál! Végülis így belefér... Akármekkora is.
Méretügyileg nem tudok mit mondani. Legtöbb ismerős lány szerint ne legyen túl kicsi meg ne legyen túl nagy se és ügyes illetve jó pasihoz tartozzon. Oszt ámen!

Koriander 2013.10.22. 11:53:14

én nagyon kedvelem a férfiak lényeget megragadó látásmódját, de asszem ez a tegnapi performanszod Elek, már nekem is pöppet sokk volt. Valahol felnőtt emberként, ha egy picit el is vicceskedve, igyekeztem elmondani őszintén a helyzetet és nem hiszem, hogy egyedül lennék így ezzel a kérdéssel.
Az az igazság, hogy a női odaadásról írott dolgaid meghaladják az én nyitottságomat. Amit a szexshoppos eladóról írsz számomra gyomorfogató, hogy vki más vevővel/kkel kibeszéljen egy változtatni szándékozó nőt/ férfit...úgy gondolom, hogy a szexshoppolás az vhol egy bizalmi dolog is. megfordítom, ha legközelebb betérsz oda és veszel vmit, kb. garantált, hogy a következő "ügyféllel" meg a te gyíkjaidat tárgyalja majd ki. Úriemberként illet volna helyreigazítanod a cserfes eladót, én megtettem volna.

Reszet Elek 2013.10.22. 12:25:51

@Koriander: Mivel a hölgy nem nevesített senkit, nem hiszem hogy indiszkréciót követett volna el. Ami a "performanszot" illeti a témából adódóan a női odaadásról, (sok férfi számára) kívánatos lelkiségről írtam. Ha más lett volna a téma (pl. kinnilingváció) nyugodt lélekkel írtam volna a férfiúi odaadásról is. Úgy vélem ott is vannak problémák.

Reszet Elek 2013.10.22. 12:34:58

@Reszet Elek: Függetlenül attól, hogy ki szolgáltatta ezt a témát, a magam részéről elmondottak nem személy szerint bárki minősítése céljából születtek. De úgy tűnik egyszerűbb bizonyos dolgokról nem beszélni, írni. Abból az embernek nem származik problémája és félre sem lehet magyarázni.

Koriander 2013.10.22. 12:35:30

@Reszet Elek: ne már, hogy a "mélytorok" az manapság alapszolgáltatás és a női odaadás abszolút mércéje legyen, mert pár idióta pornósnak sikerül kiengedni azt a reflexet és ezt te elvárásként fogalmazos meg? most tényleg azt mondom, hogy hol a repülősóm.

Koriander 2013.10.22. 12:36:39

@Reszet Elek: beszélhetünk, csak a kinek mennyi fér bele dolgot kéne definiálni.

Reszet Elek 2013.10.22. 12:46:26

@Koriander: Ez az általam leírtak járulékos vetülete, nem ez a lényeg. Normális (átlag) emberek meg nem nyújtanak egymásnak szexuális "szolgáltatásokat". Nekem volt, aki csinálta, volt aki nem. Akit eddigi életemben legjobban szerettem például nem csinálta. Ettől függetlenül nem erőszakoltam rá, nem dobtam ki az ágyból.
A magam részéről az ezzel kapcsolatos vitát befejeztem. Ha gondolod olvasd újra, amit írtam és ne erre a kitételre koncentrálj. Nem ördögtől valók az általam leírtak és nem is a fenti dolog a lényege. Amit meg leírtam igenis meglevő problémák.

Reszet Elek 2013.10.22. 12:49:43

Átolvastam, amit írtam. Pusztán ennyiről beszélünk: "Ez a reflex gyakorlással eltűntethető."
Illetve beszéltünk, mert én a továbbiakban nem óhajtok ilyesmiben megnyilatkozni.

makimano80 2013.10.22. 15:00:37

Ejnye gyerekek! Most osszevesztetek?

Kicsit tobb toleranciàt. Nem kell egymàssal egyetérteni mindenben. Szerintem nincs azzal gond, hogy eltéroen làtjàtok, làtjuk a dolgokat, nem kell egymàsra eroltetni a véleményunket, de az ilyen "letorkolos" megszolalàsokkal az a baj, elveszi a màsik kedvét a véleménynyilvànitàstol. Azt meg nem kéne, mert akkor nem lesz kivel beszélgetni elobb-utobb.

Reszet Elek 2013.10.22. 15:07:27

@makimano80: Csak egy kicsit és már lerendeztük. Nehéz így kommenteken keresztül érzékelni mások ingerküszöbét, így hát óhatalanul is előfordulnak differenciák. Ez persze korántsem probléma.

makimano80 2013.10.22. 15:44:59

@Reszet Elek: Ertem, de szerintem senki nem irt nagyon durva dolgot. Te sem.
Orulok, ha béke van. :-)

Reszet Elek 2013.10.22. 16:40:45

@makimano80: Örülök hogy ezt mondod (írod). :-)

Koriander 2013.10.22. 20:44:18

@makimano80: annyira aranyos vagy:-) nem mar minden oke.
nalatok delen hany fok van? itt ma mesesen kellemes volt az ido.

Pikareszk 2013.10.22. 21:38:28

Kori megcsattogtatta az ollóit. :)

Pikareszk 2013.10.22. 21:52:23

@makimano80: Szerintem meg néha jó ha van vita. Egyetértés unalmas, és gyanús is.
Gyanakodnék, ha Elek nem ellenkezne.
;-)

Reszet Elek 2013.10.22. 21:54:24

@Pikareszk: Én már csak ilyen ellenkezős fajta vagyok... :-)

Pikareszk 2013.10.22. 21:55:08

Ja, túl durvát amúgy tényleg nem írtál Elek. Ha csípőből reagálok, az azért van, mert totál nem értek egyet. De nem azért, mert átlépnél valami határt.
Különben szerintem személyesen más hangulata lenne egy ugyanilyen témájú beszélgetésnek is. Írásban nem megy át, és nem is ismerjük egymást igazán, sokszor prejudikálunk.

Pikareszk 2013.10.22. 21:55:37

@Reszet Elek: Mi lenne a világgal, nemdebár?

Reszet Elek 2013.10.22. 22:03:06

@Pikareszk: Igen. Sajna a netes, írásos kapcsolódásnak ez az átka. Nincsenek arcok, hangsúlyok, hanglejtések. No és persze a kontextus se mindegy.
Ha mindenki mindennel egyetértene az maga lenne a pokol...

Pikareszk 2013.10.22. 22:14:07

Á igen, válaszoltam :)

Reszet Elek 2013.10.22. 22:28:52

@Pikareszk: Ja igen. Még egy megjegyzés. Csak itt csak most és csak Neked, aztán tényleg hanyagolom a témát.
Az "írói" szándék az volt, hogy annak a bizonyos aktusnak a spirituális mivoltát domborítsam ki. Végülis egy szentkép előtt is térdre borul a hívő lélek, ahogy kissé profánabb példával élve a megtestesült női csoda is hódolatra késztet ill megremegteti a magamfajta tévelygő, a női szépség gyönyörűségét szomjazó férfiú térdeit.

makimano80 2013.10.22. 23:14:08

@Pikareszk: A vita az volt, ami tegnap és azelott ment. Az ellen nem volt kifogàsom, sot!

A mai kicsit veszekedos durcizos volt, azt a hangulatot meg azt hittem odaàt hagytuk. ;-)

De, ha màr minden oké, akkor orul a kis szivem. :-))

makimano80 2013.10.22. 23:15:28

@Koriander: Itt borus, szeles ido van, de langyos szél fuj. Egész meleg van, mult héten sokkal hidegebb volt.

Koriander 2013.10.23. 13:06:45

@Pikareszk: hiaba rak vagyok, tehat van mit csattogtatnom. t'om gaz a moderacio, de miutan apum is neha beleolvas, ezek mar asszem'sokkolnak, hogy ilyen szabadszaju ize vagyok, az vagyok, de a szuleimmel megis mas vagyok.

Koriander 2013.10.23. 13:07:59

@makimano80: nalatok sincs ma szabadnap, mi?

makimano80 2013.10.23. 18:04:24

@Koriander: Persze, hogy nincs. :-) Ill. nekem van, de ez a normàl szabadnapom, szerda-csutortok.

Koriander 2013.10.23. 18:58:30

Pikáéknal, ma vót "a" keresztelő,- ez mondjuk nem tudom mit jelentett az alattvalóknak, várjuk a minitudósítást a ködös Albionból, néztem ezt a hurka-Gyurkát ( hát szószerint, jó zsíros tejcije van ennek a Kétnek, pofás egy kölök :))).
Mondjuk nekünk is jó kis napunk volt, szerdán van a (bio) piac (helyi termelők- alapvetően tejtermékek, hús és mindenféle péksüti, ill. kartoffeln& co, de persze itt is akadnak már viszonteladók). A kölkök imádják, mert ilyenkor van sültkrumpli :)), meg kapnak kostolóba is mindenből, a nagy ma gyertyát hajtogatott :))

makimano80 2013.10.23. 19:13:12

@Koriander: De jo kis progijaitok vannak! :-))
süti beállítások módosítása